Blog

Saját vállalkozás elindítása 2. rész

Vállalkozásindítási alapok 2. részPénzügyi tervezés A pénzügyek megtervezése az egyik legfontosabb része, ami nélkül nem lehet biztonságosan, és nem is szabad elindítani egy vállalkozást. Hiszen enélkül mondhatni légvárakra épül az egész, nem pedig pontos adatokra és...

Márkaépítés főállás mellett

Alkalmazottként dolgozol egy főállásban, viszont egyre erőteljesebben érzed magadban, hogy szeretnél valami mást csinálni, felépíteni egy sajátot. Még talán nem érzed biztonságosnak felhagyni az alkalmazotti léttel, de már kacsintgatsz afelé, hogy elindíts egy saját...

Hogyan kezd a márkád felépítését?

Van egy vállalkozásod - vagy talán még csak egy ötleted -, amit szeretnél felépíteni, ismertté tenni és feltehetőleg megélni belőle. Ehhez pedig egy jó útnak látod azt, hogy a márkaépítés eszköztárát használd. Kell egy hangzatos név, egy frappáns szlogen, egy...

Krízis és fejlődés a vállalkozásban

Mindannyian egy teljesen új helyzetbe kerültünk most azzal, hogy a vírus-krízis teljesen átírta az életünk rendjét pár nap leforgása alatt. Erőteljes gazdasági hatása van, emellett lelkileg is nagyon embert próbáló időszak elé állított minket. Ami eddig volt, az most...

Brandezvény 2.0 – Dóri szemével

Bár épp a csütörtöki eseményről írok, mégis a múlttal kezdeném, úgyhogy repüljünk is vissza egy picit az időben. 2018. májusában megrendeztük az első Brandezvényt. Rengeteget készültünk rá, picit rágörcsöltünk. Beleadtunk mindent, sok külső segítséget kértünk, a...

Milyen a jó márkanév? Hogyan válassz márkanevet?

Ebben a témában Papp-Váry Árpád írt egy remek, átfogó könyvet A márkanév ereje 41 címmel, melyet jó szívvel ajánlok. Elképesztően sok példa és sztori (pozitív és negatív egyaránt) van benne, átlátható struktúrába rendezve. Érdemes rászánni az időt és elolvasni, ha...

Színek szerepe a márkádban

A KISSMetrics fentebb említett felméréséből kiderült, az emberek 80%-a a színek alapján ismeri fel a termékeket, márkákat. Ez brutálisan nagy szám, ezért ezzel kiemelten kell foglalkoznod.   Az olcsó kólamárkákat tudod, miért tervezik piros színűre? Igen, a...

“Nincs időm márkát építeni”

Hány éves vagy? 25? Akkor van még kb. 50-75 éved, és ki tudja, talán az örök életet is feltalálja egy vállalkozó addigra (vagy Te). Ha több vagy, mint 25, akkor sem kell szomorkodnod. Ray Kroc 52 éves volt, amikor csatlakozott a McDonald’s-hoz, és nemzetközi...

Mennyit ér a márka?

53 milliárd dollár különbség egy kis agyi aktivitás miatt. Az InterBrand Best Global Brands 2016-os kutatása szerint ennyi a Coca-Cola és a Pepsi márkák értéke közötti különbség. A kutatás kimutatta, hogy a Pepsi értéke 20, a Coca-Coláé pedig 73 milliárd dollár....

Miért fontos az erős márka?

Az erős márka mindig győz. Emlékezz, hogyan győzedelmeskedett a Coca-Cola a Pepsi felett! Ez mind bevételekben, mind ismertségben nagyon sokat jelent. Jelenleg a Coca-Colának 103 millió, a Pepsinek pedig 36 millió követője van Facebookon. Cikkem erről, "Mennyit ér a...

A vállalkozó szabadsága – és mi köze ennek a márkához?

Csak az utóbbi pár évben jöttem rá, hogy igazából a szabadságot élvezem a legjobban a vállalkozásban. Persze ennek vannak fokozatai, és nem voltam mindig szabad, és még van hova fejlődni… de ezt szeretem benne nagyon. És lelövöm a poént: amit elértem, a #brandizmusnak...

Márkaépítés: így kezdd el

  Az alábbi cikk látszólag azoknak szól, akik most kezdenek vállalkozásba, de ha Te már rutinos vállalkozó vagy, akkor is érdemes elolvasnod, és a cikk végén Neked külön is írok. Titkos recept: végy egy kiló stabil márkahátteret, öntsd egy szép tálba amely...

Zöldséges bolt és márkaépítés? Lehetetlen! Vagy mégsem?

Imádom ezt a sztorit. Gyakran mutattam már be előadásaimban Esztert, a BrandBirds Club klubtalálkozóján is megismerhettétek, és az idei Magyar Marketing Fesztiválon is sokáig a standunk vendége volt. Eszter egy végtelenül szerény, csendes, vidám, intelligens és...

A legnagyobb, legaktívabb magyar márkaépítő vállalkozói közösség

Kövess minket itt is!

AJÁNDÉKBA adom Neked a könyvem első 111 oldalát! (kattints a könyvre)