Szeptember 6. igazán mozgalmas nap volt a BrandBirds életében. Délelőtt zajlott a Piac és Profit Konferencia a Sugárban, ahol Robi szuper előadást tartott, majd suhantunk át a Hi5 Pubba, ahol kezdetét vette a második Instagram meetupunk. Az első részben Niki (Socialight) előadását hallhattuk, láthattuk. Erről az előző blogposztban olvashatsz: ITT

A meetup az MBM Solvers előadásával folytatódott, ahol Zsolt az Instagram Stories alapokról kezdett beszélni. Az Insta térhódítását és megkerülhetetlen szerepét mutatja, hogy akár 50%-kal nagyobb reakciót és elérést lehet szerezni a feedben, mint mondjuk a Facebookon.

Sokan csak úgy ismerik az Insta sztorit, mint egy kép, amit megcsinálunk, kirakunk és 24 óra múlva eltűnik. Volt – nincs. Mintha semmi különösebb szerepe nem lenne, és csak annyira lenne alkalmas, hogy a kevésbé jó és beállított, akár egészen hétköznapi képeket megosszuk ott. Ez azonban egyáltalán nem igaz. Nagyon sok funkciója van a sztorinak, amivel reakciókat és leadeket is szerezhetünk. Zsolt szerint jó ötlet, ha szövegeket és hashtageket helyezünk el képen. A szöveg színét, betűtípusát lehet variálni, ez plusz esztétikai kiegészítést jelenthet, a hashtagek pedig több elérést biztosítanak, hiszen ezek kereshető elemek az Instagramon. Ha szeretnéd, hogy a sztorid több reakciót vagy interakciót váltson ki, használd szavazás funkciót. Vannak olyan elemek is, amelyekre ugyan nem lehet közvetlenül reagálni, de remekül lehet velük a sztoridat turbózni, és általuk sokkal látványosabb anyagot posztolhatsz ki.

Ilyen lehet a Hands-free, Superzoom vagy a Boomerang opció. Érdemes kipróbálni őket, szuper látványos videókat tudsz ezekkel készíteni. További hatékony eszköz lehet a gifek használata, vagy a helyzetmegjelölés, amivel a megjelenéseid esélyét tudod növelni.

Érdemes vizsgálni a statisztikákat is, ha profi szinten szeretnéd kezelni a márkád Instagram-fiókját. Ez sokat segíthet abban, hogy a célcsoportodnak leginkább hatékony posztokat tudd elkészíteni és azokat a legjobb pillanatban posztolni. A statisztikából láthatod, hány embert ér el a posztod, ki az, aki végignézi, és ki az, aki kilép belőle. Azt is megtudhatod, hány megjelenésed érkezett a hashtagekből.

Lehetőséged van arra is, hogy egy sztorit reposttolj, vagyis újra kiposztolj. Ez nagyon hasznos, ha például a partnered egy hozzád köthető sztorit tesz közzé, amit te is szívesen megosztanál a téged követőkkel. Ezt a funkciót a kis papírrepülő ikonnal tudod használni.

Előadása végén Zsolt ejtett pár szót a Highlight funkcióról is. Ez IOS-en és Androidon is máshol jelenik meg. A profil alatt találod meg az ikonját, ahol a már korábban kiposztolt sztorikat tudod kategorizálni és ún. Highlightokba rendezni. Például ha sokszor posztolsz ételekről, gasztronómiáról, hozz létre annak egy Highlightot. Ha sokszor utazol, hozz létre úticélonként egy Highlightot, a lehetőségek határtalanok, az elrendezések pedig csak rajtad múlnak. Fontos odafigyelni, hogy minél egységesebb legyen a Highlightok kinézete, amit a legelső sztori fog meghatározni, ami az adott Highlight mappában található. Tehát ha például minden mappád lila színű sztorival kezdődik egy pici ikonnal a közepén (ami a mappa témájára utal) akkor az a BIO-d alatt is (a profilodon) jól fog mutatni.

Pro tipp: nézd meg az iglass_hungary oldalát, ott nagyon szépen egységesen jelennek meg a Highlightok, külön érdekes és hasznos a GY.I.K rész.

Sokan kérdezitek, milyen programokat ajánlunk Instázáshoz, ehhez mutatok most néhányat:

Adobe Spark Post: Insta képeket rak össze a megfelelő méretben, akár Facebookra is.

Unfold: Ha szuper sztorikat szeretnél készíteni, ezt azokhoz ajánlom.

Lomotif: Ennek a programnak a segítségével videót tudsz képekből csinálni.

…folytatás a következő, egyben a befejező részben.