Eljött a brandépítés ideje – nincs kétségünk. Téged is arra buzdítunk, dolgozz a márkádon, tedd magadévá a BrandBirds 5 alappillér szemléletét, és minden nap tegyél valami az ügyben. De mielőtt nekikezdenél, olvasd el, milyen csapdákat érdemes elkerülnöd!

Ne hagyd, hogy a branded épüljön!

Még ha nem is építesz tudatosan brandet, márkád akkor is épül – legfeljebb mások építik. Ez persze lehet jó is, rossz is – ha egymásnak adják jóhíredet az ügyfeleid, akkor szerencsésen alakulnak a dolgok, ha viszont egy apró hibát növeszt elefántméretűre a social media, a lehető legkellemetlenebb, hogy kontroll nélkül hagytad a márkád.

A márkaépítés szemlélet, olyan megközelítés, tudatosság, melynek szűrőjén át nézve minden tetted, kommunikációd a branded szolgálatába állíthatod. Ne hagyd, hogy mások építsék helyetted a márkád, legyél tudatos, legyél brandes!

Ne görcsölj rá a logóra!

Sokan a márkát azonosítják az arculattal, sőt, a logóval. Természetesen a brand jóval több egy képnél vagy szlogennél, a logó egy egészen apró szelete a nagy egésznek. Éppen emiatt felesleges is rágörcsölni. Válassz szakembert a megtervezésére – felejtsd el a házi sufnituning megoldásokat! –, akinek adj át minden gondolatot a márkád értékeiről.

Nem kell, hogy a logó mindent egyszerre kifejezzen – a kevesebb bizony e téren is több lehet –, de a sztorijaid, értékeid jó fogódzkodót adhatnak az alkotáshoz. És ha nem sikerült elsőre tökéletesen? Akkor sincs semmi, a logót is – nézz csak rá a legnagyobb cégek időről időre megújuló arculataira – érdemes felfrissíteni pár évenként.

Kezeld a válsághelyzeteket!

Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. Közhely, de igaz – emberek vagyunk, becsúsznak rosszabb napok, pontatlanságok. Az ügyfeleink ilyen helyzetekben elképzelhető, hogy indulatosan reagálnak. Hogy mi a legrosszabb, amit ilyenkor tehetünk? Ha nem teszünk semmit.

Kérj elnézést, ismerd be, ha hibáztál – kevés dolog annál visszatetszőbb, mint amikor valaki magyarázza a bizonyítványát. És vizsgáld meg, mit tehetnél, hogy javíts a helyzeten – egy rendszerszintű probléma esetén az átlátható kommunikáció és a lehető leggyorsabb hibaelhárítás segíthet, egy ügyféllel szembeni hiányosságnál a kompenzáció fordíthatja a rossz szájízt pozitívba.

Ne futtass felesleges csatornákat!

Rengeteg kommunikációs csatorna áll a rendelkezésünkre, az embert megszédíthetik a bennük rejlő lehetőségek. Egy lelkes pillanatodban beregisztrálsz egy tucat platformra – hamar szembesülsz azonban a ténnyel, hogy se időd, se energiád, se ötleted nincs őket etetni. Egy elhanyagolt Facebook oldal vagy egy üresen árválkodó Insta rosszabb, mint ha nem is lenne.

A kevesebb több elve itt is érvényesül – inkább indíts csak egy csatornát, de azt rendszeresen és tudatosan gondozd!

Az alapokról indulj!

Nagyon gyakori, hogy a márkaépítést az arculat megtervezésével kezdi egy cég – pedig érdemes lenne a kandallótól, tehát az alapoktól indítani. Mi a motivációd? Mik az értékeid? Mi az az út, amit eddig bejártál? Mi az az ügy, ami mellé teljes vállszélességgel oda tudsz állni?

Először ezeket gondold át. Hidd el, az arculattervezésben, a kommunikációban is óriási segítségedre lesz, ha vannak válaszaid ezekre a kérdésekre.