Vállalkozásindítási alapok 1. rész

Ugyanolyan fontos téma ez is, mint a márkanév és a miért megtalálása, és ahhoz, hogy egyáltalán rendesen tudd működtetni és építeni a márkád, ahhoz biztos vállalkozói alapokra van szükséged. Hiszen egy vállalkozás nem annyiból áll, hogy van egy szuper ötleted és hajrá, hadd robogjon az a szekér. Annak a szekérnek előbb kell, hogy legyen váza, felépítése és kerekei. Na meg egy erős kocsirúd és hámfa, amihez a szélsebes lovakat tudod majd befogni. És utána jönnek az extra funkciók: akár kényelmes hintó is lehet belőle, vagy versenyfogat. Ez már Rád van bízva, hogy milyen sebességre tervezed – őrült vágtára vagy laza sétakocsikázásra.

Egy a lényeg, hogy az indulás előtt érdemes nagyon precízen megtervezni, nehogy útközben kezdjenek el lepotyogni az egyes rosszul beszerelt vagy hiányos részek, hanem biztonságosan haladhass előre és fejlesztgesd minden kis megállónál.

Egy vállalkozás elindítása is pontosan ilyen. Fel kell készülnöd rá és egy újfajta szemléletet elsajátítanod. Nem csak egy termék/szolgáltatás eladásából áll egy vállalkozás, hanem rengeteg tervezésből: stratégiai tervezés, pénzügyi tervezés, üzleti terv kialakítása, cashflow kalkulálása és nyilvántartása, termékfejlesztés, rengeteg tanulás – önismereti, vállalkozói ismeretek, pénzügyi ismeretek, marketing ismeretek bővítése -, kapcsolatépítés, és fel kell készülni arra az esetre is, hogy ha valamilyen krízis ér. Azt hiszem a mostani helyzetben ezt elég erősen megtapasztaltuk, így most kaptunk egy kemény leckét abból, hogy a pénzügyi tudatosság egy nagyon fontos részét képezi. Na persze nem kell megijedni, hogy mindent azonnal tökéletesen kellene csinálnod, hiszen egyrészt nincs olyan, hogy tökéletes, másrészt pedig folyamatosan alakulni fog az idő múlásával. Az a lényeg, hogy jól gondold át ezeket és kérj szakértőktől segítséget, hogy a lehető legnagyobb biztonsággal indíthasd el a vállalkozásod. Emellett azt tanácsolom, hogy ne akarj egyedül küzdeni, hanem legyenek melletted támogató emberek – barátok, vállalkozó társak, együttműködő partnerek, család -, akik érzelmileg tudnak segíteni a nehezebb pillanatokban. 🙂

 

Miről fog szólni ez a bejegyzéssorozat?

  • Tervezés – mielőtt elindítanád a vállalkozást
  • Hogyan kell bejelenteni egy vállalkozást?
  • GDPR, ÁSZF
  • Költségek
  • Cashflow
  • Termékfejlesztés
  • Önismeret

 

Tervezés – mielőtt elindítanád a vállalkozást

Nagyon vonzó egy saját vállalkozás indításának a gondolata, hiszen itt a magad ura vagy és rengeteg szabadságod lesz. Azt csinálhatsz, amit csak akarsz és még sok pénzt is keresel vele. Nincsenek olyan kötöttségek, mint alkalmazottként és sokkal könnyebb boldogulni.

Na ez az a cukormáz, amit sokan csak kívülről látnak, túlidealizálnak és emiatt (is) akarnak vállalkozást indítani. Egyáltalán nem néznek a mélyére, nem tudják még, hogy a felszín alatt rengeteg minden meghúzódik: erőfeszítés, kudarcok, elbukások, újrakezdések, folyamatos újratervezés, alkalmazkodás és még sorolhatnám. Fontos azt leszögezni, hogy egy vállalkozás nem úgy indul, hogy bejelented és bumm, már dől a pénz be az összes ablakon. Megfelelő előkészületeket igényel üzleti és pénzügyi tervezés, valamint stratégia és marketing területein egyaránt. Félre ne érts, nem letörni szeretnélek, hanem felkészíteni arra, hogy tudatosan kezdj neki az álmod megvalósításának! 🙂 

Itt egy szuper cikk, ami bővebben is kibontja, érdemes átolvasni:
https://szendreiadam.hu/vallakozas/online-vallalkozas-inditasa/

 

Vegyük át röviden, hogy ezek pontosan mit is jelentenek

Üzleti terv

Van egy ötleted a vállalkozásindításra, amit meg szeretnél valósítani, és ez lesz az a dokumentum, amiben alaposan megtervezed annak a lépéseit, amik a célod eléréséhez szükségesek. Megvan a víziód, viszont ehhez szükséges hozzárendelned rövid-, közép- és hosszú távú terveket, hogy pontosan átlásd a teendőket. Ezek mentén fogod tudni meghatározni, hogy milyen erőforrásokra és stratégiára lesz szükséged a céljaid eléréséhez.

Mit tartalmaz?

    1. Piacelemzés
    2. Az üzleti elképzelés leírása
    3. Üzleti célok
    4. Marketing terv
    5. Szervezeti terv
    6. Működési terv
    7. Személyzeti terv
    8. Kockázatelemzés
    9. Pénzügyi terv

Ha többet szeretnél olvasni ebben a témában, akkor érdemes az alábbi két cikket elolvasni, végig vezetnek lépésről lépésre, hogy mit is kell megfogalmaznod:

Cikk1 és Cikk2

 

Készítette Baló Andrea