Egyszerűen imádom, hogy ilyen nagyszerű emberekkel dolgozhatok együtt valami #brandkívülin. 🙂 Szabados Andi a Brandezvény egyik kiemelkedő előadója volt.  Aki olvasta a könyvem, olvashatott már Andiról. Egy nagyon tapasztalt coach (1500 óra…), hihetetlen intelligens és jó fej hölgy. Nemrég összehozta a TEDxLibertyBridgeWomen rendezvényt, óriási sikerrel.

Én rengeteget köszönhetek neki, hogy a 2015-ös mélypontom közepén segített nekem. A vele való találkozás és egy nagyon részletes személyiségelemzés hatására tudtam váltani, változtatni, és kezdődött el igazán a BrandBirds és Robi mint tanácsadó fejlődése és felépítése. Először magamban, belül.

Ez alapján döntöttem el, hogy Andit el kell hívnom a Brandezvényre előadni, és meg kell ismernie minden márkaépítő vállalkozónak. Mert csak akkor tudsz erős márkát építeni, ha erős vagy belül, ha pontosan tisztában vagy magaddal, a motivációiddal, a működéseddel. És Andi ebben a legjobb, akit ismerek.

Ez Andi szuperképessége: hihetetlen hasznos tükröt tart feléd.

Fogadjátok őt szeretettel. 🙂

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/24TwYW9vZ3U?rel=0&showinfo=0" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Robi: Az a te szlogened, hogy Vezetőkkel gondolkodó. Miről fogsz előadni a rendezvényen?

Andi: A témám az önismeret lesz. A Brandezvény egésze vállalkozóknak szól és márkaépítésről szól, és minden vállalkozó vállalkozásának alapja az ő személyisége, akár önmagában, akár másokkal tevékenykedik.

Robi: De miért?

Andi: Mi másra építhetné egy vállalkozó a vállalkozását, mint arra, amit igazán jól tud, amit igazán jól ért, amivel igazán szeret foglalkozni.

7

Robi: És egyébként is olyan lesz a vállalkozása, mint ő maga. Szokták mondani, hogy fejétől illatozik a hal.

Andi: Ha a márka témát vesszük, te is azt hangoztatod folyamatosan, hogy akkor hiteles valaki, akkor hiteles egy márka, hogyha a valódi önmagát adja benne a vállalkozó.

7

Robi: Én azt szoktam mondani mindig, hogy kisvállalkozóként nem egy multit építünk, nem egy óriási nagy szervezetet, mindenféleképpen bele kell tennünk a személyességet a kommunikációba, a megjelenésbe. Ezt szokták a legtöbben eltéveszteni. Nem gondolják hogy ez fontos, sőt, a legrosszabb, hogyha nem akarnak az előtérben lenni, hanem inkább el akarnak bújni a márkájuk mögé, vagy a logójuk mögé, és aztán az egész olyan személytelen lesz, olyan semmilyen.

Andi: Szerintem van ennél rosszabb verzió is: amikor másnak a bevált módszerét próbálják lemásolni, ami nagyon nem az övék, és akkor az olyan, mint a késcsikorgás az üvegen. Ézed, hogy ez nem igazán olyan, mint amilyen lehetne.

7

Robi: Van még egy terület, amit személyesen átéltem, és megéreztem azt, hogy mennyire fontos, hogy tisztában legyünk saját magunkkal. 2015-ben majdnem csődbe vittem az egész cégemet. Építeni akartam egy nagy grafikai ügynökséget, nyolcan voltunk, rengeteg ügyféllel, 50-60 projekt folyamatosan. Az volt az álmom, hogy egy nagyot építek, de aztán éreztem, hogy valami nem oké, valahogy nem éreztem jól magam, nem is ment úgy, nem azt csináltam, amit szeretek.

Akkor találkoztam veled, találkoztam a teszttel, amit csinálsz. Leginkább a kiértékelés volt nekem elképesztően hasznos, amikor visszajelzést adtál arról, hogy mik az erősségeim, mik motiválnak engem igazából, miben vagyok nagyon jó. S akkor jöttem rá, ahogy átgondoltam, hogy pont azt csinálom, meg azokat kellene csinálnom a tervemhez, amiben nem vagyok jó. Meg amit nem  szeretek csinálni. És akkor miért ezt csinálom? Akkor jöttem rá, hogy rossz a terv, rossz az irány, és röpke pár hónap alatt teljesen átalakítottam a céget. Akkor indult el igazából a BrandBirds, 2016 elején, és akkor kezdtem el érezni azt az erőt, hogy milyen elképesztő hatása van, ha azt csinálom, amiben jó vagyok, amit szeretek, amit lelkesen tudok képviselni. És ehhez az kellett, hogy beszélgettünk egy órát, és kiértékeltél úgy, hogy előtte nem is igazán ismertük egymást. Hogy lehet ezt egy előadásban összefoglalni, ráébreszteni az embereket, hogy mit tudnak ebből elvinni?

Andi: A kompetencia felmérést említetted, ez egy eszköz, egy olyan eszköz, mintha beszélgetnénk, vagy sok más önismereti eszköz is van, rengeteg féle önismereti műfaj van. Mindenki meg tudja találni a hozzáillőt, ami neki segít, azt, amivel ő igazán szeretne szembenézni önmagával. Ez a felmérés ahhoz egy nagyon klassz eszköz, hogy valaki egy átfogó, viszonylag objektív képet kapjon magáról. Új ismereteket ez nem nagyon szokott adni, sok újdonságot én sem mondtam neked, csak tudatosítottam benned. Egy összefüggés rendszerben mutatja meg azt, amit az ember amúgy is tud magáról, és ez az összefüggés rendszer egy munkahelyi, üzleti környezetben egy jó eszköz.

De az előadásra visszatérve, az előadást nem erről a felmérésről szeretném tartani, hanem olyan gondolatokat szedek össze, amelyek önreflexióra késztetnek. Ha az önreflexió helyett azt mondom, hogy elgondolkodom magamon, hogy eltöprengek azon, hogy igazán azt csinálom-e, azzal foglalkozom-e, amihez a legjobban értek, akkor az talán egy kicsit közelebb viszi a hallgatóságot ahhoz, hogy miről is szól ez az előadás.

Az önismeretet sokan tartják egy felesleges dolognak. Én ismerem magam – nagyon sokszor ez a reakció, és én azt szeretném valahogy bemutatni, hogy ez nem egy olyan projekt, aminek ki lehet pipálni a végét, hogy elértünk a végére és megismertem magam. Ez egy folyamatos út, és haladjunk rajta előre, hogy egyre több izgalmas kérdéssel szembesüljünk. Ha megtaláljuk a válaszokat, akkor egyre közelebb kerülhetünk ahhoz, amit igazán szeretünk, amiben igazán jól  érezzük magunkat, és amiben ki tudunk teljesedni.

7

Robi: És így lehet erős márkát építeni. Andi, mikor jön jól az önismeret? Hogyan tudjuk használni azt a tudást, amit átadsz nekünk

Andi: Spontán kérdés :). Az előadásra én úgy készülök, hogy nem feltétlenül tudást szeretnék átadni, mert egy több mint 100 fős közönségnél egyesével nem lehet elmondani mindenkinek a saját jellemzőit. Ezt a kihívást nem vállalom. 🙂 Hanem inkább eszközöket szeretnék átadni, és elgondolkodtató, gondolatébresztő kérdéseket vagy felvetéseket szeretnék adni. Az az elképzelésem, hogy a hallgatóság, a résztvevők maguknak fogják megkeresni a válaszokat. Az én előadásom alatt legalább ugyanannyit fog dolgozni a résztvevő is, mint én magam.

Robi: Hű, az kemény lesz, gondolkodni kell végig.

Andi: Nem kell, nincs ilyen előírás. 🙂 Nem fogom  tölcséren senkinek a fejébe se tölteni a tudást, ha valaki szeretne eredményt, ha beletesz valamennyi munkát, valamennyi gondolatot, akkor abból ki is fog tudni venni.

Robi: Mit tapasztalsz, mondj egy példát, egy vezető életéből, amikor nagy változást hozott az, hogy tisztában volt saját magával?

Andi: Inkább azt mondom, hogy milyen fázisok vannak. Ha valaki fejleszti önmagát, egyre inkább tisztába kerül magával, akkor egyre kevesebb akadállyal szembesül, egyre kevesebb olyan helyzetbe kerül, amire azt érzi, hogy ezt nem tudja megoldani. Vagy fordítsuk meg: egyre több olyan helyzet lesz, amikor megtalál valamiféle megoldást, amikor eredményre tud jutni. Vagy azért, mert olyan partnereket választ már, akik inkább az ő értékrendjéhez állnak közel, vagy azért mert úgy tud már kommunikálni, ahogy az neki komfortos. Ezt valahogy úgy lehet elképzelni, hogy egyre előrébb és előrébb jut ezen az önismereti úton.

7

Robi: Tisztában kell lennünk saját magunkkal folyamatosan, és el kell majd gondolkodnunk azokon, amikről te fogsz majd beszélni. Erre tudjuk majd az igazán erős márkánkat felépíteni. Az egész rendezvénynek a témája és a szerepe, hogy ne csak a technikai eszközöket javítsuk, ne csak azt tanuljuk meg, hogy hogyan kell Facebookon hirdetni, hanem meglegyen a fejünkben az a szemlélet, azok a hogyanok, és azok a gondolatok, amik alapján a márkánkat igazán jól meg tudjuk alapozni. A te előadásod lesz az első az én bevezető előadásom után, és azért is tettem ezt előre, hogy rögtön reggel, az elején elgondolkodjon mindenki, és utána erre építkezünk majd folyamatosan.

Andi: Hogyha az üzlet építésnek a folyamatát nézzük, az valahogy hasonlít ehhez. Ott is az alapoknál ha elkezdjük, akkor a saját értékrendünket jó meghatározni, azzal tisztába kerülni, hogy mik a bennünk lévő lehetőségek, hogy mik azok a fejlesztendők, a gyengeségek, amikre elsősorban nem építenénk majd. Például ha valaki nagyon introvertált, zárkózott és bátortalan, akkor valószínűleg nem egy olyan startupot kell indítania, ahol ő kezdi el a különböző pitch versenyekre az utazást.

7

Robi: Most úgy beugrik, hogy amikor márkaépítő tanácsadásokat tartunk a vállalkozóknak, akkor mindig az a legelső, hogy őt próbáljuk megismerni, és azt hogy ő mennyire van tisztában saját magával, hogy ne egy olyan márkát építsünk fel, ami egy álarc, ami teljesen más, mint ő. Az ki fog bukni, az embereknek le fog jönni, hogy itt valami nincs rendben, meg fogják érezni. Ha viszont rendben van, ha olyan a márka karaktere, amilyen ő, és passzol az ő szemléletéhez, elvéhez, akkor az iszonyú ütős lesz.

Andi: Ha még egyet hozzáteszünk, akkor azok az egyedi márkajellemzők, amikre különböző módszerekkel ti rá tudjátok vezetni az ügyfeleket, vagy javaslatot tudtok tenni nekik, azok pont arra épülhetnek, ami az ő karakterében benne van. Mindenkiben van valamilyen külön kis tehetség, valamilyen érdekesség, s hogyha azokat a jellemezőket szépen, organikusan beépítjük a márkába, akkor biztos, hogy sokkal emlékezetesebb vagy hitelesebb lesz.

Robi: Pontosan ezeket keressük mindig, ezeket a személyes dolgokat, ettől lesz teljesen egyedi a márka.
r
Biztos vagyok benne, hogy már csak Andi előadása miatt megéri eljönni a Brandezvényre, hiszen ez alapjaiban változtathatja meg (vagy épp megerősítheti) a márkádat, bizniszedet. Gyere és ismerd meg Andit! A Brandezvény oldalát itt találod: www.brandezveny.hu