Márkaháttér
Ez az alapozás, ez a mankó, amihez bármikor kapaszkodóként tudunk nyúlni. A márkaháttér részei, melyeket sziklaszilárdan ki kell találnunk és meg is kell tudnunk fogalmazni: a küldetés, az alapelvek, a célok és az alapsztorik. De mielőtt azonban ezeket kidolgoznánk, érdemes egy kis önismereti túrát tenni. Ha tisztában vagy saját személyiségeddel, az nagy segítséget jelenthet márkád felépítésében is.
Ismerd meg önmagad!
2015-ben meghatározó volt számomra egy teszt, egy találkozás. Elmentem egy előadásra, melyet a Professzionális Coaching Egyesület szervezett (azóta több alkalommal voltam már, érdekes témákban szerveznek rendezvényeket), és úgy emlékszem, elég korán érkeztem. Így volt időm beszélgetni a szervezőkkel, ismerkedni stb. Érdemes korán érkezni, a legjobb kapcsolatépítés ilyenkor a szervezőkkel, korán érkezőkkel beszélgetni még a hivatalos program előtt, nyugodtan.
Van az az érzés, hogy jó beszélgetni valakivel.
Mikor azt tapasztalod, hasonló az értékrendetek, ő is pozitív beállítottságú, és arról beszéltek, hogyan tudtok egymásnak segíteni, hogyan tudtok létrehozni valami jó dolgot. Mikor a másik csillogó szemmel beszél a céljairól, terveiről, tapasztalatairól – Te pedig érdeklődve hallgatod.
Felszabadító érzés, mikor tisztában vagy a képességeiddel, az erősségeiddel és a gyengeségeiddel.
Megnyugtató volt. Ezek mind rendkívül fontosak ahhoz, hogy sikeres márkát tudj építeni. Tökéletesen tisztában kell lenned önmagaddal. „I put zero weight into anyone’s opinion about me, because I know exactly who I am”, vagyis „Nem adok senki véleményére magamról, mert pontosan tudom, ki vagyok” – mondja Gary Vaynerchuk, a világhírű vállalkozó, előadó, befektető.