Mit mondasz, hogyan és milyen csatornán keresztül?
Hogyan tartod a kapcsolatot az ügyfelekkel, a célpiacoddal? Ebben a bejegyzésben erről a nagyon fontos alappillérről lesz szó. Azt tapasztaljuk, hogy a kommunikáció minden cégnél nehézség. Részben a sok és nagyon gyorsan fejlődő csatorna miatt, részben a „kommunikálni kell” nyomás miatt, amit éreznek a cégvezetők. Tény a mai „social” világban, aki nem kommunikál, olyan, mintha nem is létezne. A bejegyzésben megtárgyaljuk a jelenlegi kommunikációs csatornák használatát, illetve szó lesz a közösségekről, párbeszédről is.
Mire figyelj minden kommunikációnál?
Először is, tartsd szem előtt a márkaháttér fejezetben leírtakat: a márka küldetését, az alapelveket, a célokat, és az ügyet, melyet képviselsz.
Ezek alapján alakítottuk ki a márka arculatát, és ez alapján kell kialakítani a márka kommunikációs stílusát is. Ne akarj másnak látszani, ne legyél túl hivatalos, és mindig legyél őszinte. Ha megjátszod magad, például csapatról írsz, többesszámban, pedig csak egyszemélyes a céged, az vissza fog ütni. Hivatalos szöveg helyett inkább a saját stílusodban írj, mert az emberek erre kíváncsiak, nem a „céges” levelezésre. Őszinte gondolatok, érzelmek, saját sztorik, tapasztalatok, egyszerű megfogalmazás – ma ez működik, ezt tanácsolom én is.
Online csatornák
A blogba fér bele az összes csatorna bemutatása, főleg nem az alapoktól, ezért csak azokról írok, melyeket jelenleg ajánlok, és ezeket is a márkaépítés szempontjából mutatom be.
A csatornák kiválasztásánál nagy segítség, ha minél jobban ismered a célcsoportod. Ehhez segítséget ad a legújabb kutatás, mely a magyarok online szokásait vizsgálta, elsősorban a közösségi média használatát.
A használati ranglista alapján a Facebookot szinte mindenki használja (5,8 millió heti felhasználó), így ez jelenleg kihagyhatatlan és megkerülhetetlen márkaépítés szempontból is. Ha fiatalok a célcsoportod (30 alattiak), akkor pedig a Messenger, YouTube, Instagram is erősen ajánlott. A Pinterest a 15-35 éves nők körében népszerű, a LinkedIn a vállalkozók és felsővezetők körében illetve HR-piacon. A Twitter még mindig csak kisebb rétegeket vonz, és inkább a tengerentúlon népszerű.
A 25 év alattiak körében egyre népszerűbb a Snapchat, valamint a Whatsapp és a Viber is. Utazók körében a Foursquare, de véleményem szerint a Google Helyek erősödésével gyengülni fog ez a platform.
Rengeteg rendelkezésre álló eszköz van, amin keresztül elérheted a célcsoportodat – figyeld meg potenciális ügyfeleid szokásait és aszerint válassz! A fiatalok imádják az online újdonságokat, az idősek a tévét és a telefont részesítik előnyben, a művészek a Pinterestet szeretik, a közösképviselőket pedig jó eséllyel eléred a hagyományos postai úton. Figyeld meg, ők mely eszközöket használják, hogy Veled kapcsolatba lépjenek – az lesz az a terep, ahol szívesen veszik, ha rendszeresen párbeszédet folytatsz velük.