8 éve, 2010-ben, mikor a saját vállalkozásomat elkezdtem, igazából az ismeretlenbe, a mélyvízbe ugrottam fejest. Zalaegerszegről Budapestre költöztem, hogy elkezdjük közös életünket Virággal, és persze egy saját vállalkozást. Nem voltak sem kapcsolataim, sem pénzem, semmi, csak a lelkesedés, némi tapasztalat és a kíváncsiság.

Nem értettem a marketinghez (most se nagyon 😉 ), ezért marketing konferenciákra kezdtem járni. Ismerkedős rendezvényekre, hogy kapcsolatokat építsek. Azonban akkor ezekből nem volt túl sok, még Budapesten sem (vidéken meg sajnos szinte semmi). Így is sikerült felfuttatnom a grafikai stúdióm (Látványügynökség), hirdetések nélkül, egy stabil jól fizető ügyfélkört építettem fel. Mindezt azokból a kapcsolatokból, tudásból, amiket a rendezvényeken szereztem.

Ma már kánaán van, igazi rendezvény-mennyország. Azt gondolom, sosem volt még ennyire egyszerű megszerezni a tudást egy vállalkozás elindításához és beindításához. Jobbnál jobb alkalmak vannak az ismerkedésre a közösségi irodáktól kezdve a szervezett kapcsolatépítő rendezvényekig, nem beszélve a sok-sok mikroközösségről, Facebook-csoportokról. LIVE-ok, eszméletlen sok tartalom, cikkek, tréningek, workshopok, konferenciák… brutálisan sok van már.

És a gond most már pont ez.

Mi alapján válassz?

Keresd meg azokat a szakértőket, vállalkozókat, akik hitelesek számodra. Akik hasonló szemléletet képviselnek, akik hasonló nyelven beszélnek, mint Te. Bőven van választék, tényleg.

Viszont.

Rájöttem mi az, ami nem volt 8 évvel ezelőtt ennyire könnyen elérhető.

Hiteles, követhető, példát mutató, elérhető sikeres MAGYAR vállalkozók. Az előadók a konferenciákon rendre külföldi, főleg amerikai példákkal jöttek. Hogy hogyan lettek sikeresek az amerikai vállalkozók. 🙂 Persze ebből is lehet tanulni, de szentül hiszem, hogy sokkal többet ér, ha magyar példákból tanulunk.

Ha Kulcsár Tibor kiáll a színpadra, és elárulja több évtized vállalkozási tapasztalatát… Ha Biros Levente, aki a mínuszból, a válság közepéről felállva épített többmilliárdos céget ráadásul egy borzasztó nehéz piacon, akkor rájuk érdemes odafigyelni. Ha Zajdó Csaba mondja el, hogyan hozott össze olyan csapatot, mely világszinten is elismert termékeket készít, mindezt Debrecenben, akkor ezt hallanod kell. Mert a megfelelő szemlélet, a jó hozzáállás és a sikeres példák nélkül bizony Te is simán elbukhatsz 10 évet. Persze, tudom, tanulópénz… de azért picit jó, ha ebből tudunk spórolni, nem? 🙂

Most rajtuk kívül még 5 sikeres vállalkozó osztja meg önzetlenül a tapasztalatait a színpadon, november 29-én a Freedom Business Konferencián. Sajnos előadóként még nem férek bele ebbe az illusztris társaságba, azonban kiállítóként találkozhatunk. Egy szuper kis BrandBirds-standdal készülünk a csapattal, ahol isteni finom Maran Coffee kávékülönlegességeket is kóstolhatsz, és mellette beszélgethetünk a márkádról.

Gyere, találkozzunk ott, tanuljunk sikeres magyar vállalkozóktól, igyunk egy finom kávét és beszélgessünk! 🙂

Október 24. szerda éjfélig még a super early bird áron tudsz jönni, kattints ide a részletekért: IDE

Mészáros Róbert

Mészáros Róbert

márkaépítő, tanácsadó, előadó, tréner, író

Szenvedélyesen hiszek abban, hogy a #brandes értékteremtő vállalkozók viszik előre a világot, és hogy kisvállalkozóként is építhetsz erős márkát. Ez a küldetésem, ebben segítek minden nap az ügyfeleinknek és a közösségünk tagjainak.

Rendszeresen tartok előadásokat a legmenőbb szakmai konferenciákon, TEDx-előadó voltam, elsőként írtam átfogó márkaépítő szemléletről könyvet kisvállalkozóknak. A legnagyobb márkaépítő közösség alapítója és vezetője vagyok. Nekem biztosan nincs születési #brandellenességem. 🙂

Ráadásul, a BASE-t öten (a BrandBirds-csapat) építjük és irányítjuk.