Ez a poszt elsősorban azoknak szól, akik eljönnek 2018. január 25-én (és találkozunk), illetve azoknak is, akik még hezitálnak. Ha valamiért semmiképp nem tudsz jönni, akkor is hasznos lehet más rendezvényen.

Az elmúlt 10 évben sok-sok rendezvényen jártam résztvevőként, és az utóbbi 2 évben több tucat alkalommal mint előadó is. Nekem minden egyes rendezvény, melyre elmentem, megérte, hozott valami hasznot, adott valami pluszt, ezért abszolút ezek mellett vagyok. Van egy mondás, hogy csoda akkor történik, ha kilépsz a négy fal közül – hát a rendezvényekre ez tutira igaz. 🙂

Persze amit előbb írtam, ne úgy értsd, hogy minden rendezvényről úgy jöttem haza, hogy a fellegekben jártam csillámpónin lovagolva (a metaforákat még gyakorolnom kell, mentségemre szóljon, hogy éjjel 1 óra van, de hát most lett kedvem erről írni…). Nem, túrót. Volt, hogy hullafáradtan, csalódottan, akár mérgesen jöttem haza. Aztán csak később derült ki, hogy valójában megérte az egész.

Azt figyeltem meg, hogy egy rendezvény sikere résztvevőként elsősorban, és legnagyobb részt csakis rajtam múlik. Azon, hogy milyen lábbal kelek fel (babonából én mindig jobb lábbal), milyen hangulatban megyek a helyszínre, vagy magyarosan mondva, milyen mindsettel. Ja, és hogy odaérek-e időben.

Mit profitálhatsz egy ilyen rendezvényből:

  1. Új ismeretségeket szerzel, kapcsolatokat építesz. Ezek lehetnek későbbi ügyfelek, beszállítók, együttműködő partnerek, vagy akár barátok, üzlettársak, élettársak is. Sokminden a kapcsolatokon múlik, ugyebár, szokták mondani: “könnyű neki, jó kapcsolatai vannak”. Hát hajrá, menj és építs kapcsolatokat Te is. És akkor lesznek. 🙂
  2. A cégeden dolgozol, nem a cégedben. Kiszakadsz a napi rutinból, és minden munkából. Külső szemmel tudod nézni a vállalkozásod. Csak már emiatt is jöhetnek jó felismerések.
  3. Ötleteket kapsz másoktól, vagy Neked jutnak eszedbe jó ötletek. Ezt inspirálhatja egy előadás, egy példa, egy rövid beszélgetés, egy stand meglátogatása, bármi.
  4. Megismersz jó szolgáltatókat. Ha vannak standok, kiállítók a rendezvényen, érdemes egy kört menni, ismerkedni velük. Aki nem szimpatikus, hagyd ott, és lépj tovább. Ne gyűjts szórólap halmokat, úgysem fogod megnézni őket.
  5. Ápolod, építed a meglévő kapcsolataidat. Egy idő után egyre több ismerőssel fogsz találkozni. Olyanokkal, akikkel amúgy külön nem egyeztetnél találkozót, de ilyenkor pár percet érdemes beszélgetni. Sosem lehet tudni, mi lesz belőle.

Krisztával próbaszelfi a Fesztivál előtti napon

A tavalyi standunk nagy siker volt, az idei még szebb lesz 🙂

A sok rizsa után jöjjenek a konkrét tanácsok, ha már idáig eljutottál.

  1. Előkészület a Fesztivál előtti pár napban: oldd meg, hogy a Fesztivál napján ne legyen semmilyen olyan munka, ami rád vár, ami tőled függ, amit Neked kell elintézned. Oldd meg, hogy ne zavarjon senki SOS elintéznivalókkal és feladatokkal. Mondd meg mindenkinek, hogy aznap nem vagy elérhető. Sőt, legjobb, ha ilyenkor a másnapot, a pénteket is “kiveszed”, hogy zavartalanul megvalósíthasd az új ötleteket. 
  2. Érkezz korán, amennyire csak tudsz. 2016-ban a PresentR konferenciára tök korán sikerült odaérnem, volt időm kávézni, és odalépni egy szimpatikus fiatalemberhez, aki egyedül támasztotta a bárasztalt. Kevesen voltak, én meg ismerkedős hangulatban voltam. Megszólítottam hogy csatlakozhatok-e és hogy mivel foglalkozik, stb. A fiatalembert úgy hívják, hogy Pusztai Ádám. Az azóta eltelt 14 hónapban többek között ügyfelünk lett (márkaépítő workshopon járt), én is ügyfele lettem (gamification tréningjére mentem), versenyzők voltunk egy válogatón előadóként (ő nyert, megérdemelten), bizalmat kaptam tőle és előadhattam a TEDxBenedekHegy konferencián, életem egyik legnagyobb élménye volt, ja és ő készített fel rá, aztán együttműködő partner lett a Brandezvény szervezésében, és én pedig meghívtam őt kiemelt előadónak is. Bocsi, hosszú mondat lett, és lehet, pár dolgot ki is hagytam. Szóval érkezz korán, oké? 🙂 
  3. Legyél nyitott, legyél jó hallgatóság. Kérdezz, érdeklődj. A rendezvényeken általában szeretnek beszélgetni az emberek. Főleg saját magukról. Kérdezd őket, mivel foglalkozik, mi a márkája, miért ezzel foglalkozik, miért lett vállalkozó, satöbbi. De csak akkor kérdezz, ha tényleg érdekel – ne kottából olvasd fel. Aztán figyelj. Hallgasd meg türelmesen és ne vágj a szavába. Érdeklődj és figyelj. És most jön a varázslat. Ha ő is megkérdezi, mivel foglalkozol, és ő is érdeklődik – na, akkor jó kapcsolat lesz. Ha nem érdeklődik, csak magáról beszél vég nélkül, akkor valószínűleg nem lesz számodra értékes kapcsolat. (Ebben a témában ajánlom Adam Grant könyvét, az Adni és kapni címűt, egyik legjobb könyv amit olvastam. Ez alapján a kihasználók közé tartozhat az, aki nem érdeklődik, és az adakozók közé az, aki igen. Ha Te is utóbbi vagy, akkor jól együttműködhetsz egy hasonló beállítottságú vállalkozóval.) 
  4. Az ismerősöket üdvözöld, érdeklődj, használd ki a lehetőséget, hogy tudod tartani velük a kapcsolatot. 
  5. Kérj névjegyet és adj is. Ne tukmáld, de ha kérsz, általában tőled is kérni fognak. Egy kis névjegy-etikett: ne írj rá! Se a sajátodra, se máséra. Illetlenség. Ne hajtogasd! Nétd meg alaposan, de ne percekig. Ha tetszik rajta valami, dícsérd meg. Ha nem tetszik, ne dícsérj és ne is kritizáld.
  6. Ne legyél mindig a tömeggel, néha szakadj ki. Ha valakivel többet beszélnél, mert érdekes, mert szívesen ismerkedsz vele, akkor szánd rá az időt. A Marketing Fesztiválon több teremben megy egyszerre program, amúgy sem fér bele, hogy mindenen ott légy, ezt fogadd el. Hagyj ki 1-2 előadást (persze ne az enyémet! :), és közben járd körül a kiállítókat. Ilyenkor nincs tömeg, jobban tudsz velük ismerkedni.
  7. NE NYOMULJ! Soha! Ne tukmáld magad, meg a cuccod! Ez a legrosszabb. De ezt nem részletezem, úgysem ilyen vagy. Másik oldalról, ha neked akarnak valamit eladni, nyomulnak, akkor a tanácsom, hogy szabadulj a helyzetből mielőbb. Egy udvarias, bocsánat, de mennem kell, bőven megteszi. Sajnos még mindig előfordulnak ügynökök, főleg többszáz fős rendezvényeken, de azért már talán jobb a helyzet, mint 5 éve.
  8. Ismerkedj a melletted ülővel. Nekem ez nehezen és ritkán megy, de amikor igen, akkor hasznos. Előadás előtt, után… kérdezd meg, neki mennyire volt hasznos, mit gondol a témáról, stb.
  9. A szüneteket is használd ki ismerkedésre. Minden szünetben egy kávé, ez is jó apropó. 🙂 Csinálj fotókat, szelfiket azokkal, akik szimpatikusak és ha úgy érzed, megvan a “kémia” is. Magyarul hogy nem harapja le a fejed ha szelfizel vele. Persze, kérj engedélyt. Ebből már le tudod szűrni, mennyire kölcsönös a bizalom, nyitottság. Ha csináltál szelfit, oszd meg és írj róla és/vagy a márkájáról valami pozitívat. De hangsúlyozom, ezt csak akkor, ha őszintén is gondolod. Muszájból ne csináld, mert az senkinek sem jó.
  10. Ha összefutsz egy előadóval, szólítsd le. Az előadók szeretnek beszélgetni, és szeretik ha visszajelzést kapnak az előadásukról. Legalábbis én így vagyok vele. Szóval szólítsd le, mutatkozz be, adj visszajelzést az előadással kapcsolatban, és kérdezz. Csinálj szelfit, stb. lásd előző pont.
  11. Ebédszünet: az egyik legfontosabb része a napnak 🙂 A legfontosabb tanácsom, hogy sose ebédelj egyedül! Ismerkedj és ebédelj az új ismerősökkel, csatlakozz csoportokhoz, és beszélgess. Természetesen szelfizz és a kaját is fotózd le külön, és írd mellé, hogy #cégesmegbeszélés.
  12. VIP lounge: na, itt tavaly nem voltam, pedig előadóként mehettem volna, csak egyrészt elfelejtettem, másrészt nem nagyon volt rá időm. Szóval ha azt látod, hogy unatkoznék a standon, akkor hívj meg ide egy koktélszendvicsre.
  13. Kapcsolatépítő terem: az egyik networking szekcióra érdemes elmenned, ha ilyen jegyet vettél. Arra figyelj, hogy le ne késd az előadásom, 11:00-kor fogok kezdeni pontosan (az első networking 11:10-ig tart, ezért írom). Készülj ide 30-40 névjeggyel. De ne gagyi névjegyet vigyél kérlek, ne spórolj rajta, mert ez alapján fognak megítélni. Minimum 300grammos, fóliázott, grafikus által tervezett névjegyet vigyél. A networking most azért is lesz kiemelten jó, mert az MVÜK szervezi, amely a legprofibb szervezet ebben a témában itthon. Tudom, mert 5 évig tagja voltam én is, és elképesztő sok szuper kapcsolatra tettem szert. Ha itt is úgy lesz a menetrend, mint a saját rendezvényeiken, akkor arra készülj, hogy 2-3 perces bemutatkozások lesznek egy 5-7 fős asztal körül, és egy moderátor fog segíteni. Készülj azzal, hogy miben tudsz segíteni a többieknek, és miben kérsz Te segítséget. Ne nyomulj és ne tukmáld a cuccod senkire. És ne a cégedről beszélj, mert senkit nem érdekel, hogy 2008. szeptember 17-én az unokaöcséd barátjával egy budai ügyvédi irodában alapítottátok a céget, négy telephelyed van és 32 alkalmazottad, valamint csapágytengelyfolyadék-sűrítő kenőanyagokat forgalmaztok, és hamarosan indítotok még 3 üzletágat… nem folytatom. Arról beszélj, hogy Te ki vagy, miért ezzel foglalkozol, és hagyd, hogy megismerjenek személyesen téged jobban. Hobbi, család, és a szenvedélyedet mutasd ki a szakterületed, a márkád iránt. Beszélj arról, mit képviselsz, mit imádsz az egészben. Ehhez lehet kapcsolódni, a telephelyhez nem.
  14. Aznap este: az összes jegyzetedet oszd meg a munkatársaiddal, ha napközben nem tetted, és készítsd elő másnapra, hogy elkezdhesd megvalósítani. Az összes új ismerősnek írj egy “hello”-t, akit megismertél. De ne küldj cégismertető prospektust emailen, hacsak ezt nem kérte tőled külön (és nem kéri).
  15. Másnap: kezdd el megvalósítani az új ötleteket! Ne várj hétvégéig, meg hétfőig. Tényleg ne. Ezt én 100x elhibáztam, és minden alkalommal megbántam. Hétvégén a családdal vagy, hétfőn pedig már kezdődik a mókuskerék és az őrület. Letámadnak az ügyfelek, és a múlt csütörtöki fesztiválos ötletek emléke is kezd már halványodni. Ne várd ezt meg, már pénteken kezdd el a megvalósítást. Jó részét, ha van munkatársad, delegáld, és közösen dolgozzatok rajta.

Az egyik leglelkesebb márkaépítő vállalkozóval, Császár Zolival (Caesar Consulting), aki később az első könyvvásárló is lett 🙂

A világsajtó is érdeklődött 🙂

Sose ebédelj egyedül 🙂

Kiállítók

Nézd meg a listát (www.marketingfesztival.hu/stand ) és előre gondold ki, melyik kiállító érdekel. Nézd meg a honlapjukat, készülj kérdésekkel, stb. A mostani 2018-as listából én őket ajánlom figyelmedbe:

  • 2-es stand. Kreatív Kontroll. Jó fej srácok, a standon valószínűleg kaphatsz majd Kontent magazint is, aminek ők a kiadói.
  • 7-es stand. Weiser István standja. Ő most nem lesz itt, mert szegény Balin tölt most pár hetet (de onnan bejelentkezik egy előadással). Tőle érdemes könyvet venni, mindegyik könyve csúcsszuper. Valószínűleg lesz majd szeminárium akció is, én a könyvíráson voltam, az nagyon hasznos volt.
  • 17-es stand. RG Stúdió: Lévai Ricsi és cégének standján is érdemes venned könyvet, tréninget, bármit. Ricsi könyveit mi készítjük, az új hirdetésekről szólót ajánlom Neked is, ha használod a Facebookot. És ugye használod.
  • 22-es stand. BrandBirds. Hát ez a mi standunk 🙂 Szeretettel várunk, ott leszünk a teljes csapattal: találkozhatsz Krisztával, a grafikus-látványügynök munkatársammal, Dórival, a brand asszisztensemmel, Katával, az alapító és brand tanácsadó társammal, és Virággal is, aki a párom és legfőbb tanácsadóm egyben. Tökjó hangulatú beszélgetős standot fogunk vinni, és ha veszel tőlünk valamit (könyvet vagy tanácsadást, vagy Brandezvény belépőt), vagy már VIP ügyfél vagy, akkor egy frissen készült Maran-BrandBirds kávéval is meglepünk. A kávét partnerünk, a Maran Coffee alapítója, Losonczy Marci készíti.
  • 26-os stand. LindCom. Linda standja mindig az egyik legvidámabb. Szomszédok leszünk, ahogy tavaly is. Linda is előadó, profi AdWords szakember, érdemes hozzá beiratkozni tréningre és megbízni őt a kampányaid kezelésével. A miénket is ő irányítja.
  • 28-as stand. Cosmic Latte. A legelegánsabb kislétszámú tréning helyszín. Mi is itt tartjuk a márkaépítő workshopokat, néha tanácsadást, és kisebb összejöveteleket, például az előadás-főpróba is itt volt.
  • 30-as stand. KAPTÁR. A világ egyik legjobb coworking-irodája, idéntől én is a közösség tagja vagyok, néha ott dolgozom. Jó fej emberek, érdemes megismerni őket.

Nagy volt az élet a standunkon, főleg az előadásom után. Ezt imádtam: lelkes és jó fej vállalkozók jöttek beszélgetni 🙂

Standolás…

Szaladják Lindával és lányával, miután a giga rollupot sikerült összeraknunk…

Előadások. Ezeket ajánlom mindenképp a figyelmedbe:

  • Márkaépítés. Nem leszek álszerény: az enyémet ne hagyd ki. 🙂 Életem legjobb előadásával készülök, oda fogom tenni magam #brandesen. 2018 a márkaépítés éve lesz, és mivel brand a lelke mindennek, alapvető, hogy a trendekkel tisztában légy. Tedd brandbe a márkád, és erre tudsz igazán hatékony marketinget, kommunikációt, értékesítést építeni. 2018-ban minden a márkák körül fog forogni, efelől semmi kétségem sincs.
  • Domán Zsolt előadása biztosan zseniális lesz. Ahogy tőle megszokhattuk, rengeteg konkrét adat, saját tapasztalat, transzparencia és őszinteség lesz benne. Az előfizetéses rendszerek az idei év slágere lesz, és az Online Katapultnak ebben már nagyon komoly tapasztalata van.
  • Weiser István előadásai mindig nagy élmények, és most LIVE közvetítésben fog bejelentkezni, valószínűleg új tapasztalatokat megosztani. Az biztos, hogy friss és kipihent lesz. 🙂 Vele egyidőben lesz Szaladják Linda előadása is, és ha az AdWords fontos számodra, akkor ezt válaszd. Linda mindig üde színfolt a fesztiválon, és elképesztő tapasztalata van a Google hirdetési rendszerében, és ráadásul ezt játszi könnyedséggel tudja átadni az előadásaiban.
  • Sipos Zoli egyre inkább a magyar GaryVee, az előadásai mindig megosztóak, felrázóak és brutálisan szakmaiak. Ebéd utáni ébresztőnek tökéletes, és készülj rá, hogy csúnya szavak is elhangzanak majd.
  • Lévai Ricsi előadása is kötelező, tőle mindig naprakész, percrekész infókat és tapasztalatokat kapsz a közösségi marketingről. Arra figyelj, hogy Ricsi nagyon pörgősen beszél, nagyon kell figyelni és sűrűn jegyzetelni.
  • Milliárdosok Klubja: ez tavaly is remek volt, bár én csak felvételről tudtam meghallgatni, mert a standunknál folyamatosan beszélgettem érdeklődőkkel, és ez nekem fontosabb, szerintem idén is így lesz. Szóval ha már találkoztunk a standon, akkor erre is ülj be, és lesd el a nagymenőktől, hogy ők mit csináltak jól. 1-2 kulcsmondat is megváltoztathatja az életed.
  • A fentiek mellett persze még jópár előadás és program lesz, nem akartam mindenről írni, csak amelyikhez személyes kapcsolatom vagy tapasztalatom van. Már ezek töredékéért is érdemes eljönni, ebben biztos vagyok.

Lévai Ricsi ismét előadótársam lesz, standjuk is lesz, és az új, frissített könyvét is meg tudod venni.

Ő nem tudom kicsoda, csak beugrott a képre és nagyon vidám. Remélem a színpadra nem engedik fel 😉

Domán Zsolti is benézett tavaly, idén már előadó lesz a Fesztiválon, és a Brandezvényen is 🙂

Hogyan hallgasd az előadásokat?

  1. Ne a prezik szövegét írd le, és ne azt, amit az előadó mond. A prezentációkat meg szokták osztani utólag a szervezők. Azt jegyzeteld le, ami ötlet, feladat eszedbe jut a saját márkáddal kapcsolatban.
  2. Ha már beültél egy előadásra, akkor “legyél ott”. Ne facebookozz közben, ne írj emaileket, hanem figyelj. Viszont ha úgy érzed, nem Neked szól az előadás, akkor inkább menj ki és ismerkedj a kiállítókkal.
  3. Jegyzetelj egy olyan helyre, amit a munkatársaid is látnak akár élőben, és meg tudják valósítani akár azonnal az új ötleteket. Vagy ha papírra jegyzetelsz, akkor az előadás végén fotózd le és küldd el nekik.

 

Az elmaradhatatlan szelfi a végén… 1000 emberrel élmény volt 🙂

Légy lelkes! Én az voltam 🙂

Pár utolsó #brandes tipp a végére:

  1. Gyere az előadásomra, készíts képeket, akár szelfit velem előadás közben, után, előtt… és oszd meg #brandizmus hashtaggel. Az előadásomon legyél a “beépített” emberem, drukkolj és legyél aktív, és bíztasd erre a társaidat is. Különösen az elején jól jön számomra a pozitív energia. Előre is köszi 🙂
  2. Gyere a standunkhoz, a BrandBirds narancs-fekete standjához, és beszélgessünk! Ismerkedj meg lelkes és jó fej munkatársaimmal is. Ha még nincs meg, itt beszerezheted a könyvemet különleges ajándékkal, bejelentkezhetsz személyes tanácsadásra, és a Brandezvényre is vásárolhatsz jegyet – és vendégünk leszel egy frissen készült Maran-BrandBirds kávéra is.
  3. Öltözz #brandesen! Öltözz a márkád színeihez passzolóan. Az ingedre, blézeredre hímeztesd rá a logód, márkaneved. Ezzel is jelzed, hogy felvállalod a márkád, és elkötelezett vagy.

Jah, és ha még nincs jegyed, itt tudsz venni: www.marketingfesztival.hu/?p=brandbirds
A kedvezményes kuponkódért nézz be a Clubba itt: https://www.facebook.com/groups/BrandBirdsClub/