A segítségkérés sok esetben nem egyszerű dolog, főleg vállalkozóként. Ennek két oka is lehet. 

Egyrészt mivel mikrovállalkozókként többnyire egyedül dolgozunk, így nagyon magunkra vagyunk utalva és mindent egyedül kell csinálnunk. Legalábbis ezt gondoljuk. 🙂 

Másrészt hazánkban még nem annyira elterjedt az, hogy segítséget kérjünk. Vagy büszkeségből, vagy épp szégyenből, de sok esetben nem tudunk kérni és elfogadni. Ezek mögött akár mélyen meghúzódó pszichológia mintázatok is lehetnek – minthogy nem érdemlem meg a segítséget, vagy nem bízhatok senkiben ezért egyedül kell megcsinálnom -, de ebbe most nem szeretnék jobban belemenni.

Viszont amit most kérni szeretnék Tőled, hogy engedd el ezeket a gondolatokat és merj segítséget kérni! Hidd el, aki kér, az kapni is fog támogatást. 🙂 

Főként itt, hiszen a BrandBirds közösségek kifejezetten erről híresek, hogy nyitott, elfogadó és segítőkész emberek alkotják. Ezért vagyunk egy közösség, hogy együtt haladjunk előre és fejlődjünk.

A segítség kérésnek is megvannak a maga szabályai, na nem ilyen kőbe vésett dolgok, hanem olyan vonalvezetők, amik Téged segítenek abban, hogy eredményesen tudd megfogalmazni a kérésed és biztosabban tudjanak kapcsolódni hozzád.

Hogyan lesz #brandes? 

  1. lépésként a legfontosabb az, hogy mutatkozz be! Nem azért “kell”, mert ez egy elvárás, hanem mert csak így tudnak megismerni a többiek is. Csak gondolj bele. Hogy is várhatnád, hogy tudjanak segíteni, ha nincs információjuk arról, hogy ki vagy és mivel foglalkozol? Emellett pedig arra is jó egy bemutatkozás, hogy már az elején kiderüljön, ki tud hozzád kapcsolódni, amiből esetlegesen a későbbiekben még együttműködés is születhet. Leginkább magadért és a közösségen belül a márkád épüléséért érdemes írnod magadról. Nem utolsó sorban az illendőség is megkívánja, hogy ha “belépsz egy új helyre”, akkor üdvözöld a jelenlévőket. 😉 

Erre mindig van egy kijelölt poszt, ahol megteheted. És még egy tipp ide, minél személyesebb, annál jobb, hiszen alapvetően Téged szeretnénk megismerni, mint a közösség új tagját. Az embert a márka mögött, a személyes sztoridat, amiből kibontakozik maga a márka is.

Ha már ezzel meg vagy és nagyjából megismertek a tagok, akkor jöhet is a segítségkérő poszt.

  1. Érdemes a poszt elejére #-el jelezni a tartalom lényegét egy vagy két címszóval. 

Pl #névválasztás vagy #automatizálás

Ez azért hasznos, mert egyrészt könnyebben visszakereshető lesz, másrészt azonnal tudni fogja a csoport többi tagja is még a poszt elolvasása előtt, hogy miben van szükséged segítségre.

  1. Fogalmazd meg, hogy mire lenne szükséged: ötletelés, tanács, vélemény, visszajelzés.
  2. Érdemes itt is néhány mondatban újra leírni, hogy mivel foglalkozol, mihez kapcsolódik a probléma, hogy azonnal tudják kapcsolni egy konkrét területhez. (Ez leginkább azért fontos, mert amíg új tag vagy és nem ismernek annyira, egyből tudják kötni valamihez, a későbbiekben pedig azért, hogy ha új tagok lesznek a csoportban, akkor viszont ők nem fognak még ismerni, így nem biztos, hogy hozzá tudnak szólni.)
  3. Röviden vázold fel a helyzetet, amiben most vagy és hogy miben lenne szükséged segítségre. Igyekezz pontos lenni és jól bemutatni, hogy azok is megértsék, akik esetleg még nem is hallottak a szakterületedről vagy nem ismerik olyan mértékben.
  4. Linkeld be az oldalad, ahol szükség esetén több infót is találnak a tagok rólad és a márkádról.
  5. Legyen egy jól megfogalmazott és lényegre törő kérdésed/kérésed.
  6. Köszönd meg előre a segítséget 🙂

+1 posztolj egy selfit, ami még személyesebbé teszi a kérésed 😉

Ezeket a kis vonalvezetőket betartva garantáltan sokkal jobb eredményeket fogsz elérni aktivitás szempontjából.

Írj bátran sztorit vagy részleteket arról, amiről kérdezni szeretnél, akár nehézségeket vagy kudarcokat is, ha ez segít megérteni a helyzetet. Így lesz leginkább személyes és jobban lehet hozzá(d) kötődni. Alapvető emberi dolog, hogy szívesebben segítünk olyan embernek, aki megmutatja a küzdelmét is, mint aki mindig mindenben sikeres.

Csekklista

? # a bejegyzés elejére

? Rövid (újra)bemutatkozás

? Legyen 1 fő téma, amire mindenképp választ, visszajelzést, tanácsot, ötletet vársz

? Kérdések (mivel vagy elakadva, új ötlet, új tervek, nehézségek, gondok-problémák, lehetőségek)

? Link az elérhetőségeddel

? Köszönetnyilvánítás

? Selfie

 

Bátran próbáld ki a BrandBirds közösségeiben, de igazából bárhol alkalmazhatod, nagyon hasznos lesz, és hidd el, kapni fogsz visszajelzést, támogatást, segítséget, ötletet – attól függően, mire van szükséged (abban is biztosak vagyunk, hogy számtalanszor Te magad is segítettél ugyanígy másoknak). 

Mi pedig (a BrandBirds-csapat) és az összes BrandBirds-közösségek tagjai, itt vagyunk, számíthatsz ránk, kérdésed a legjobb helyen lesz.

Csak #brandesen!

 

Készítette: Baló Andrea