A létszámra megint nem lehetett panasz, pedig már másodjára rendeztük meg az Instagram fejtágítót és BrandBirds klubtalálkozót. Szép számmal érkeztünk az eseményre és megtöltöttük a kicsi, de annál barátságosabb Hi5 Pub alsó termét. Voltak visszatérő vendégek is az első találkozóról, akik tovább bővíthették a tudásukat, és már egy megújult fiókkal és stratégiával használják ki az Instagram előnyeit.
A Meetup napján délelőtt zajlott a Sugár üzletközpontban a Piac & Profit Social Media Konferencia, amelyen többen is képviseltettük magunkat a csapatból és a klubból. Nekem ez volt az első komolyabb szakmai konferenciám, ahol jó néhány izgalmas és értékes előadást hallhattunk. Robi szuper prezentációt tartott a közösségi média hatásairól a márkákra, és meggyőző példák sorát hozta brandépítésre, de a -rombolásra is. Ő már régi motoros előadónak számít az ilyen konferenciákon, mondanom sem kell, a közönség imádta. A szintén klubtag Berkes-Bognár Niki is színpadra került, aki remek előadást hozott össze élete első nagyszínpados fellépésével. Akik ezen kívül még számomra külön emlékezetesek maradtak: Lévai Ricsi, aki közösségi médiában rejlő üzleti lehetőségekről beszélt, Bonyhádi Gábor, aki a Facebook-hirdetések témájában tartott egy igen jó előadást, illetve Bártfai Balázs, akit személyesen nem ismerek, de tudtommal csoporttag, és a messengerrő, a chatbotokról beszélt.
Tekintve, hogy ez volt az első komolyabb konferenciám, rengeteg inger ért, és csomó újfajta tapasztalatot is szereztem. Igen profi volt, ahogy a rendezvényt lebonyolították, mindennek megvolt a helye, odafigyeltek az apróbb részletekre is. Jó érzés volt a saját nevemmel ellátott névtáblát magamra tűzni és képviselni a márkaépítést. Csomó, szakmában jártas, profi szakemberrel találkozhattam, ez ilyenkor mindig ad egy extra motivációs löketet. A légkör, a tudás, a fejlődés lehetősége mind-mind olyan szempontok, amik miatt erősen ajánlom az ilyen konferenciák látogatását, legfőképp az olyan előrelépni kívánó vállalkozóknak, akik még nem csöppentek bele a hasonló rendezvények világába.
Egy ilyen szuper napnak nem is lehetett volna jobb folytatása, minthogy áthelyezzük a székhelyünket a Hi5 Pubba, ahol egy intenzív fejtágítás várt ránk. A hangulat ezúttal is remek volt, amit tovább fokozott, hogy az előzőektől eltérően egy bemutatkozós játékkal kezdtük a meetupot. A részvétel nem volt kötelező, de ennek ellenére mindenki vállalta a kihívást, és néhány mondatban bemutatta magát és a vállalkozását.
Sok pozitív visszajelzés érkezett, a kevésbé szerepelni vágyók is remekül helytálltak. A meetupon egyébként az Online Katapult képviseletében megjelent Somogyi Szilvi is, aminek külön örültünk, hiszen velük egy nagyszabású brandes együttműködés van most kialakulóban. A résztvevők elképesztően sok területről érkeztek, izgalmas volt hallgatni, ki mivel foglalkozik. Volt füzetkészítő, online vállalkozó, kommunikációs szakember, fotós, nyelviskola tulajdonos, multis, ügyvéd, grafikus, ékszerkészítő, 40 felettieknek szolgáltató kozmetikus, fenyőbútorkészítő, újragondolt temetkezős, biopamut táskakészítő, teaszakértő és sorolhatnám.
A bemutatkozások után Berkes-Bognár Niki kezdte az előadását. Most már elárulhatom, hogy kicsit izgultam, nehogy ugyanarról beszéljen, mint amiről reggel a Piac&Profiton, de legnagyobb örömömre egy még annál is szuperebb előadás következett. Niki az elején néhány olyan fontos dolgot mutatott be, ami az Instán nemrégiben változott, és fejtörést okozhatott a felhasználóknak. Az egyik ilyen az archivált story-k elérési útvonala volt – a rendszer itt gyűjti a korábbi story-kat és innen lehet azokat visszanézni. A másik a beállítások menü, amelynek pozíciója nemrégiben megváltozott (most a profilra lépve, a jobb felső sarokban lévő 3 vonalra kattintva a lap alján érhető el). Megtudtuk továbbá, hogyan lehet business profilra váltani, és hogy ezzel együtt miként juthatunk extra tartalmakhoz, például statisztikákhoz az Instagramon.
Niki ezt követően részletesebben foglalkozott a profillal. A jó felhasználónév (ez a profilra kattintva a legfelső sávban található név, pl. brandbirds, kalandorutazas) nem tartalmaz számot Niki szerint, inkább tegyünk bele “hu” vagy “hun” végződést, szavak elválasztására pedig használjunk alsóvonást vagy pontot. A profilkép a márkát tükrözze, legyen egy logó vagy egy jellemző kép, portré.
Az Instán posztot írni szinte mindenki tud, na de jó posztot már kevesebben. Niki ehhez is adott hasznos tanácsokat. Először is mérjük fel a célcsoportunkat, derítsük ki, hogyan érdemes szólni hozzájuk, és ez segíteni fog a posztok megalkotásában. Van egy praktikus program, amit egyébként Nikivel egyetértve én is ajánlok, ez a Canva. Egyszerűen és gyorsan lehet szép képeket és anyagokat összehozni benne. Fontos a hashtagek (#) használata, hiszen így jóval többen rátalálhatnak a vállalkozásra. Ezekből viszont csak maximum 30 db-ot tudunk egy poszthoz hozzácsapni – és ebben sajnos benne van a leírásban és a kommentben lévő hashteg is. Niki ninja tippje, amit már az előző meetupon is elmondott (és a @kalandorutazas oldalon én azóta is használom), hogy az első kommentbe öt egymás alá elhelyezett pont után szúrjuk be a hashtageket. Így nem fog megjelenni egy csúnya nagy kékségnek, ha valaki lapozza, csupán a kommentnél 3 pici pont fog látszódni és a funkciója ugyanúgy megmarad.
Ahhoz, hogy megtaláljuk a számunkra megfelelő hashtageket, érdemes egy kis kutatást végeznünk. Ajánlott 500.000 követő alatti hashtageket keresni, így tovább fennmarad a posztunk, illetve a related hashtagek között is találhatunk számunkra hasznosakat. A képmegjelölés egy remek módszer, hogy növeljük az elérést, ezt a ziccert ne hagyjuk ki, ha van erre lehetőség, illetve megfelelő portfólió esetén, időnként nyugodtan újra is posztolhatunk egy-egy képet.
Niki előadása elképesztően tartalmas és hasznos volt, ugyanúgy, mint a nyári meetupon. 20 perc szünet következett, ahol ezerrel folyt a kapcsolatépítés, majd az MBM Solvers képviseletében Zsolt vette át a mikrofont.
… folytatás a következő blogbejegyzésben 😉