Nemrég ezt olvastam egy marketinges cég hírlevelében, és nem hagy nyugodni…
„Egyszóval megtanulhatod, hogyan gyárthatsz informatív, és hiteles tartalmat. Olyat, mellyel egészen biztosan sikerrel döngölheted a földbe a versenytársaid!”
Aha, szóval DÖNGÖLJEM FÖLDBE a versenytársaimat.
Te mit érzel, mikor ilyet olvasol?
Nekem nehéz szavakkal leírni, mit érzek. Talán undor, talán csalódottság.
Merthogy én egyáltalán nem akarok senkit sem földbe döngölni. Sem versenytársat, sem mást. Senkit. Mert nálam alap, hogy nem bántunk másokat. Főleg nem szándékosan.
Persze, mondhatjuk hogy ez egy „marketinges túlzás”, túl szenvedélyes volt a szövegíró… oké, elfogadom.
De sajnos ez egy jelenség, egy bevett, talán bevált szokás, hogy ezzel próbáljuk eladni a dolgokat: tanuld meg, valósítsd meg és legyőzöd a versenytársakat.
Ebből elegem van.
Én máshogy látom, és máshogy vállalkozom 23 éve. Sosem akartam földbe döngölni senkit. Mert nem ez a lényeg. És nagyon jól működik.
A konkurencia csak egy kifogás
Gyakran látok olyan vállalkozókat, akiket lebénít a konkurencia. Túl sokat foglalkoznak vele.
Ezért
-
nem marad (elég) idejük a saját ügyfeleikre
-
követővé válnak és másolnak
-
önbizalomhiány miatt inkább bele sem vágnak hasonló dologba, mint a konkurencia – pedig jó ötleteik vannak
-
hibás döntéseket hoznak, mert a konkurencia dolgainak csak a felületét látják (egy teltházas rendezvény nagyon jó üzletnek tűnik, amíg nem tudod, hogy a 80% ingyen volt ott)
Azt javaslom, hogy a konkurencia helyett két dologgal versenyezz. A konkurenciát hagyd a francba. Ne foglalkozz vele! Helyette erre figyelj:
1. saját magaddal versenyezz
2. az ügyfelek jobb kiszolgálásában versenyezz
Saját magaddal versenyezz: úgy értem, ne másnál akarj jobb lenni, hanem saját magadnál. Vagyis legyen meg benned az alapvető fejlődés iránti igény, hogy napról napra, hétről hétre jobb akarj lenni. És itt az a lényeg, hogy ezt ne máshoz hasonlítsd, hanem saját magadhoz – különben nagyon csúnya csalódás lesz a vége.
Az ügyfelek jobb kiszolgálásában versenyezz: a konkurencia helyett azon járjon az agyad, hogyan tudsz még többet, jobbat adni az ügyfeleidnek. Több törődést. Jobb odafigyelést. Kérdezd meg őket, mivel elégedettek, miben lehetnél jobb. Erre fordítsd az időd, ne a konkurencia elemzésére. Az ügyfeleidet akard jobban megismerni.
Tipikus rossz mentalitás
Egyesek, ha valami nehéz, akkor a körülményeket okolják és akarják megváltoztatni. Jelen esetben a konkurenciát földbe döngölni, megszüntetni. Mintha akkor könnyebb lenne.
Nem az a megoldás, hogy földbe döngölöd a konkurenciát, hanem az, hogy a saját portádon dolgozol. Jobb legyél és több törődést adj az ügyfeleknek.
Együttműködés, földbe döngölés helyett
A Brandshipbe, ha belépsz, biztos lehetsz benne, hogy senki nem akar majd földbe döngölni. Sem konkurencia, sem a többiek. Sőt, nálunk az a szokás, hogy a versenytársak is inkább együttműködnek. Persze ez sem kötelező, és természetesen személyes szimpátia is szükséges hozzá. De az alap hozzáállás ez. És amellett, hogy nagyon eredményesen is működik, még jó érzés is.
+1: saját utadat járd, és hagyd, hogy kövessenek!
És végül még egy gondolat: az igazi márkaépítő, és kifejezetten a lovebrand építő vállalkozó a saját útját járja. Vágja a dzsungelt, innovál, fejleszt, ötletel. De nem magányos, mert ezen az úton segítik és követik az együttműködő partnerei, az ügyfelei… és persze a márkaépítő mentora (én ) is. Akkor tudod a saját utad kitaposni és járni, ha nem a versenytársak után loholsz. Mert eltakarják a kilátást.
Ha számodra is ez a szimpatikus szemlélet, ha egyetértesz velem, dobj egy lájkot erre a cikkre, hogy többen lássák. Köszönöm!