+36 70 417 4596 dora@brandbirds.hu
Interjú Lipovszky Csengével, illatesztétával
“Az emberek szeretik a már meglévő kategóriákba beletenni azt, amivel újonnan ismerkednek meg. Én kimozdítom őket a komfortzónájukból.” Lipovszky Csenge

illatesztéta, Scent Poetry

Tényleg Te vagy az egyetlen illatesztéta a világon? Mit csinál egy illatesztéta?

Egyre többen, ám még mindig csak néhányan foglalkoznak szerte a világon azzal, hogy a szaglásunkat és a szagokra, illatokra adott érzelmi reakcióinkat megfejtsék és megmagyarázzák. Én ezen kívül még foglalkozom az illatok terápiás hatásával (nem aromaterápia szempontból) esztétikai szempontból, és önismereti szempontból is.

Tudom, hogy imádod, amit csinálsz. Mi motivál, mi a küldetésed? Mi az ügy, amiért dolgozol?

Egyrészt, mert nem tudok illatok és reflexió nélkül élni, Másrészt mert szeretném minél több emberrel megismertetni az illatok csodálatos világát, mert azon túl, hogy szépek és az érzékeinkre hatnak, hiszem, hogy segítenek nekünk a mindennapokban. Tudatosabbak leszünk általuk.

Kezdetektől tudatosan építed a márkádat, saját kategóriát is létrehoztál. Tapasztalod ennek előnyeit?

Az emberek szeretik a már meglévő kategóriákba beletenni azt, amivel újonnan ismerkednek meg. Én kimozdítom őket a komfortzónájukból, és inkább a rácsodálkozás, amivel találkozni szoktam. Aztán amikor megnyílnak és elfelejtik a kategóriákat, és megtisztelnek, hogy megmutatják önmagukat – ez felejthetetlen érzés. Hogy együtt hozunk létre valami közös platformot.

Azt szoktad javasolni, parfüm helyett inkább illattúrát adjunk ajándékba. Hogy zajlik egy ilyen illattúra?

Ezalatt a kétórás illattúra alatt – olyan üzletekben szagolunk, ahol nem a tömegtermékek és a divat diktál, hanem a kreativitás és művészi inspiráció. Szagolunk, és reflektálunk, beszélgetünk és hagyjuk, hogy az orrunk vezessen. Olyan vagyok, mint egy grafológus, aki egy írásképből össze tudja állítani az adott személy jellemrajzát, jelenlegi élethelyzetét, problémáit. Mindezt abból, ahogy és amit az illatokról mond. Ha pedig megtaláljuk az illatát, biztos lehet benne, hogy ideális, láthatatlan segítőjeként fogja támogatni azon az úton, ahol ő most éppen tart.

Hogy kapcsolódik össze mindez a márkaépítéssel?

Számomra kardinálisan. A szaglás a legösztönösebb érzékelésünk, Nem tudjuk észérvekkel kontrollálni. Ezért is tartanak tőle, vagy tartják titokzatosnak, mert megfoghatatlan lehet a reakciónk rá. Viszont a legerőteljesebb és legmélyebb benyomást keltő is.

Fotó: Depositphoto

 

 

Olvass tovább #brandületlenül 🙂

Köszi, ha nyomsz egy lájkot: