Itt találod összegyűjtve azokat a feladatokat, melyekkel elkezdheted stabil alapokra építeni a brandedet. A 6 db rövid feladat során a márka alapjaira koncentrálunk.

Fontos! Ugyanezeket a leckéket megtalálod a BrandBirds Base Facebook csoportban a “Leckék” menüpont alatt. Ott kommentben tudsz kérdezni, és jelölheted az elkészült feladatokat a “Kész” gomb segítségével.
Link: https://www.facebook.com/groups/621765138624570/learning_content/?filter=215245236289661

A márka alapjai 1. feladat

Ha pontosan tisztában vagy az alapokkal, akkor könnyebben tudod tartani az irányt és hatékonyabbá válik a kommunikációd.

Határozd meg márkád hajtóerejét, a visszahúzó erőket és egy stratégiát, ami segít a továbblépésben. Ezek lesznek azok, amit a márkád nyújt, amilyen problémára nyújtja és amit hozni fog magával.

Pl. 

  • Hajtóerő:
    • Tudás
    • Változás
    • Jövőkép
  • Visszahúzó erő: 
    • Stagnálás
    • Bizonytalanság
  • Stratégia: 
    • Átalakulás
    • Alakíts ki egy jövőképet és élj aszerint!

Ezek lesznek a márkád kulcsszavai, amiket a kommunikációdban is tudsz használni, erősítve a márkád alapjait.

 

A márka alapjai 2. feladat Ismerd meg önmagad

A személyes márkaépítés kéz a kézben jár önmagad felvállalásával. Hiszen a márkád és a vállalkozásod akkor lesz erős és hiteles, ha Te magad is benne vagy. Így tudnak hozzád és a küldetésedhez kapcsolódni, viszont ehhez meg kell mutatnod magad. Ettől válsz emberivé, szerethetővé és elérhetővé.

Ezért önmagad ismerete lesz márkád legerősebb alapja!

Erősségek és fejlesztendő területek:

Határozd meg saját erősségeidet és fejlesztendő területeidet, hiszen ez az alapja a márkádnak is. Amiben jó vagy, azt használd bátran! Amiben pedig fejlődni szeretnél, azt tanuld és gyakorold. 

Feladat: Írj 3-3 olyan területet/készséget, amiben erős vagy, és amiben fejlődni szeretnél.

 

 

A márka alapjai 3. feladat – Nem kell a tökéletességre törekedned! 

Sokaknál erős gátat szab a perfekcionizmus, és ezért nem indulnak el. “Nem tökéletes a honlap, még nem elég jó amit készítettem, még ez… még az…

Fontos, hogy amit csinálsz az jó legyen, de sok esetben már a 80%-os más szemében már tökéletes. Indulj el azzal, ami elég jó és fejleszd folyamatosan. De ez ne akasszon meg teljesen. 

Gondold át, hogy mi az, amit már most el tudsz indítani?

 

 

A márka alapjai 4. feladat – Ne akarj olyan lenni, mint mások!

A BrandBirds szemlélet egy saját utat kínál, amit Te magad alakítasz ki. Amiben önmagad tudod kifejezni és ezt rajtad kívül más nem tudja! Találd meg azt, ami számodra az önkifejezés útja – legyen ez egy termék, egy szolgáltatás, a kommunikáció formája és módja.


Mutasd meg, hogy mivel tudod legjobban kifejezni magad!

 

 

A márka alapjai 5. feladat – Ismerd a személyiséged adta lehetőségeket és korlátokat!

Sokan introvertáltként csak a nehézségeket látják és nem veszik észre mindazt az erőforrást, ami ebben rejlik. Emellett arra kényszerítik magukat, hogy másképp működjenek. Pedig teljesen más működés válik be egy extrovertáltnak, mint egy introvertáltnak. Tájékozódj és ismerd meg, hogy számodra mi a legmegfelelőbb!


Miben okoz számodra nehézséget, hogy introvertált / extrovertált vagy?
Milyen erősség rejlik abban, hogy introvertált / extrovertált vagy?


Ajánlott könyv intróknak: Sylvia Löhken – A csend ereje

 

 

A márka alapjai 6. feladat – Bátorság/önbizalomhiány

Sok esetben ez az egyedül küzdésnek a nehézsége. Fontos a visszajelzés, amelyet megkaphatsz az ügyfeleidtől és/vagy egy támogató közösségtől. Viszont ezt neked kell kérned!


Gondold át, hogy kik vannak körülötted, akik támogatnak és azt is tudatosítsd, hogy milyen visszajelzéseket kaptál eddig!