#Brandes vállalkozóként tudod, hogy nem a szlogenedbe kell írnod azt, hogy “minőség és megbízhatóság”, hanem a “márkanevedbe”. A márkád fogja ezt garantálni a leendő vásárlóidnak, ügyfeleidnek. De ehhez erős márkára van szükséged.

Ezt a posztot már jó ideje elkezdtem írni, összeszedni az előnyöket, de publikálás előtt néhány nappal (mikor, ugye? 🙂 ) eszembe jutott: érdemes megkérdezni a közösségünket a témában. Remek válaszokat kaptam. Tedd ezt Te is: kérdezd meg az ügyfeleidet, a #brandközösségedet azokról a témákról, melyek érdekelnek, vagy melyekről épp írsz.
Szóval, mit mondanak a #brandes klubtagok, a BrandBirds Club közösség tagjai? Mit tapasztalnak, és szerintük mik az erős márka előnyei?
  • Korfanti Gábor (Zöldel)
    • “egyre több a visszatérő ügyfeleink száma
    • nagyobb bizalommal indulunk az új ügyfeleknél
    • nem kell foglalkoznunk az árháborúval”
  • Tallódi Márk (MarketingForradalom, a Brandezvény marketing partnere)
    • “magasabb ár
    • minőségibb ügyfelek”
  • Veréb Tamás (Krea-Wood)
    • “az újdonságokat nyitottabban fogadják, és ha kialakul a márkahűség, már várják is”
  • Bártfai Balázs (Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyv szerzője)
    • “Az erős márka azt jelenti, sikerült vevőket szereznünk 🙂
    • Sőt azt is, hogy a jövőben egyre könnyebb lesz eladni
    • És félnem sem kell többet, mert megvéd az utcán 🙂 ”
  • Pusztai Ádám (Kollektíva, Collabri, TEDxBenedekHegy, Toastmasters Veszprém, valamint a Brandezvény kiemelt előadója)
    • “Ha erősebb a márkád, nagyobb lesz a lendületed. // #brandcoelho
    • A Lencioni-törvények mentén szerintem tök jól tud működni egy márka – ha látod a munkád eredményét, nagyobb lesz a kedved folytatni. Ráadásul bátrabban mutatod meg magad – egyéni vállalkozóként ez egyértelmű: kifelé, többfős cégként pedig a munkatársaidra és az ügyfeleidre is értendő. Ez egy ilyen öngerjesztő folyamat, sok visszajelzés kell bele. Meg jó alapok 🙂
    • És mostanra pedig rákerestél a Lencioni-törvényekre, de legalább is elhatároztad, hogy az lesz a következő lépés 🙂 “
  • Császár Zoltán (Caesar Consulting)
    • “A bemutatkozást meg lehet takarítani.”

Amint látod, szuper válaszok jöttek, és jópárról lesz is szó a következőkben. Megpróbáltam egy rendszerbe hozni a legnagyobb előnyöket, plusz a legnagyobb hatásokat is.

 

És azt is láthatod, jó fej vállalkozók és szakértők alkotják a közösséget. Ha még nem vagy tag, ezt gyorsan orvosolhatod, ha itt jelentkezel: BrandBirds Club – és kérlek válaszolj a kérdésekre, ez a feltétele a csatlakozásnak.

Lássuk akkor az erős márka előnyeit végre. 🙂

 

Márkaelőny TOP#1:

Ha erős a márkád, téged fognak választani a versenytársakkal szemben

“Márkás” – mondtuk régen a “divatos” cuccainkra. Menő volt, és sokszor inkább hónapokig spóroltunk egy-egy Nike cipőre, mintsem megvegyünk egy olcsóbb, de “márkátlan” vagy “noname” cipőt. Így van ez manapság is, alapvetően az emberek a minőséget, a menőt, a népszerűbbet, az elismert és elfogadott márkákat szeretik. Viszont ma már nemcsak a márkátlan és a márkás között választunk, hanem egyre inkább “csupán” márkák közül. A márkák versenyét pedig az erősebb márka nyeri – az, amelyik jobb képet tud kialakítani a leendő vásárló fejében. Ez a hatás még akkor is győz, ha a “szeretett” márka nem is a legjobb választás racionálisan. Majd az agyunk és a biológia megindokolja. Ahogy a “kólás” tesztben is történt.

A Coca-Cola márkaértéke közel négyszerese a Pepsiének. Még úgy is, hogy a Pepsi árbevétele nagyobb (főleg a sok egyéb termékük miatt). A profit-harcot ismét a Coca-Cola nyeri, ugyanis magasabb a profitjuk az árbevétel arányában. De nem ez a legérdekesebb.

Neurobiológus kutatók elvégeztek egy kísérletet, melyben a résztvevőknek a fent nevezett két kólát kellett kóstolniuk, és választani, melyik ízlik jobban. Nem volt nagy meglepetés, a vakteszten a Pepsi győzött (kis arányban), a “márkás” teszten, amikor a résztvevők látták is hogy épp melyiket isszák, a Coca-Cola (viszonylag nagy arányban). Erre a magyarázat részben a cukortartalom (Pepsié magasabb, ezért édesebb, amit többen szeretnek), másrészt a brand. Igen, amikor a szenvedő alany a Coca-Colát kóstolja, és tudja is, hogy azt issza, akkor bizony boldogságot érez. Legalábbis az agya így fogja fel. És ezt nem holmi megkérdezés útján fedezték fel, hanem MRI készülék mutatta ki. A szenvedő alanyok agyát ugyanis a kóstolás közben “térképezték”, és ebből kiderült: amikor tudatosan Coca-Colát isznak, az agyuknak az asszociációkért felelős területe nagyon aktív lett. Magyarul: beugrottak a CC reklámjai és üzenete: boldogság, család, satöbbi. És ettől jobban ízlett nekik a kóla is. Az, amit a CC kicsit több mint 120 éve mond, üzen, az beépült a vásárlók agyába: összekötik a fekete cukros szénsavas vizet a boldogsággal. A CC megnyerte a kólamárkák versenyét.

Persze, igazad van, nekünk kisvállalkozóként nincs trilliárd dollárunk brandépítésre. Ez tény, azonban 120 évünk még lehet 😉 És ez az agyi működés nem változik, valószínűleg még további 120 évig. Tehát ha megvan a márkád üzenete, és erős márka lévén ezt tudatosítod is a vásárlókban, ügyfelekben, akkor megnyered a bizalmukat, szívüket, pénzüket, lojalitásukat.

Itthon ma már a Cserpes nagyon erős márkának számít, és hűséges vásárlói közönséget épített fel. Kezdetektől márkaszemlélettel, saját elvekkel (adalékanyagok nélküli termékek, bevállalva a rövidebb szavatossági időt, valamint hogy nem “hódoltak be” a multiknak) dolgoztak, és ennek meglett az eredménye. A forgalom akkor sem esett vissza (csak rövid időre), amikor a Lipóti pékséggel megszakadt az üzleti kapcsolat (mely milliárdos mértékű volt), mert az erős brand miatt gyorsan jelentkeztek új viszonteladók, valamint a márkahű vásárlók ugyanúgy a Cserpes termékeit keresték.

Márkaelőny TOP#2:

Ha erős a márkád, magasabb árat tudsz elkérni. Ezt el is fogadják, sőt elégedettebbek lesznek a vásárlóid.

Az erős márkához jól megérdemelt piaci pozíció, és magasabb árak tartoznak. Sőt, ez az “alap” a vásárlók fejében is: ami márkás, azt meg is kell fizetni. Mert ugye a minőségnek ára van. Sőt, legtöbben nem is szeretünk olcsó “gagyit” vásárolni. Szeretjük azt, ha meg tudjuk fizetni a “márkás”, minőségi dolgokat. Mind termékekben, mind szolgáltatásban.

Szolgáltatás esetén (de terméknél is) egyenesen gyanús, ha olcsó egy árajánlat. Ha viszont drága, akkor a leendő ügyfél felkapja a fejét: a szolgáltató biztosan nem kezdő, és várhatóan jobb kiszolgálást fogok kapni. Sőt, van egy kis százaléka a célközönségnek, akik kifejezetten a legdrágább szolgáltatókkal szeretnek dolgozni. A cuccod, szolgáltatásod, terméked pedig az egyik (ha nem a) legjobb a piacon, ugye? Akkor ne add olcsón.

Ha a márkád erős, akkor a vásárlóid elfogadják a magasabb árat is. Ez azt eredményezi, hogy elkerülöd az árversenyt. Nem kell áralkukba belemenned, mert a Te márkádat akarják választani, és tudják, hogy a Veled való együttműködés sok egyéb előnnyel is jár.

Miért jó, ha drágábban el tudod adni a cuccod?

Félre ne érts, nem azt mondom, hogy az átlagos dolgokat árazd fel, kizárólag a nagyobb profit miatt! Azt mondom, hogy adj kiváló szolgáltatást, de kérd is meg az árát! Ha így teszel, több lehetőséged lesz további fejlesztésekre, és a szolgáltatásod további javítására is.

Multis példákat könnyű találni erre, gondolj az Apple termékekre: kínosan ügyeltek rá, hogy az iPhone a legdrágább telefon legyen a piacon. A legújabb iPhone X-et pedig egyenesen arcpirítóan drága árcédulával jelentették be, ezzel is megszerezve újra a figyelmet. Pedig nem az iPhone a legjobb telefon ha csak a specifikációkat nézzük, azonban messze a legerősebb márka.

A Nike sem olcsó, de van jóval drágább is

Cipőknél a Nike, az Adidas régóta erős márkák, a piaci átlag feletti árazással. Az utóbbi években viszont – a sneakerkultúra terjedésével – megjelentek a kicsi, de erős márkák, melyeket imádnak a fiatalok, és gyakran egy átlagos “márkás” cipő árának többszörösét is kifizetik egy-egy vágyott lépőért. A jelenségről Trunk Tomi írt remek könyvet, kifejezetten ajánlom, ha érdekel a fiatalok gondolkodása, világa. ITT tudod megrendelni.

Kávés piac

Sokan tudják rólam, hogy kávéimádó vagyok. A kávés piacon a Costa és a Starbucks építették fel a legerősebb márkákat a világon, és pár év alatt már itthon is kiépítették a hálózatukat. A kávéjukat én ugyan nem szeretem, mert a speciality kávé inkább az én világom (lásd La Nube kávézó, ahol a #brandkívüli Clubtalálkozókat tartjuk teltházzal), de rengetegen imádják. Imádják, és lazán kifizetnek a kávéért (és persze az igényes helyért) többszörös árat, mint egy átlag kávézóban. Ez is az erős márka hatása.

Ha a szolgáltatások piacára tekintünk, a vállalatirányítási rendszerek piacvezetője az SAP. Híresen drága már egy-egy alaprendszer is, hát még amikor plusz szolgáltatást kérsz. A fejlesztők óradíja a legmenőbb ügyvédekét is eléri.

A Manna tarolt a magyarok közül

Hozok magyar példákat is: elsőre a Manna jutott eszembe, mely magyar családi kis márkaként indult, és már meghódított jópár országot Európában. Itthon is a piaci átlag többszöröséért tudják értékesíteni a szappanokat és különböző termékeket (nézz be egy dm-be például, hasonlítsd össze), Nyugat- és Észak-Európában pedig még drágábban.

Jut eszembe, a BrandBirds is jó példa 🙂

Saját példánkat is érdemes itt megemlíteni: 3 évvel ezelőtt, az első márkaépítő tanácsadásokat bevezető áron még nettó 15 ezer forintért vállaltuk. Aztán folyamatosan fejlesztettük a szolgáltatást, és emeltük az árat. Következő lépcső nettó 40 ezer, majd 60, aztán 80, és 2018-tól pedig nettó 100e forint egy alkalom (tanácsadási csomag). Azt tapasztalom, az áremelkedéssel nem csökkent az érdeklődés, folyamatosan hetekre előre vannak foglalások, az ügyfelek előre fizetnek, várják, készülnek, komolyan veszik és értékelik. Pedig a kisvállalkozói tanácsadói piacon ez egy magas árnak számít. Ja, és a tanácsadás hirdetésére még egyetlen forintot sem költöttünk.  

Ne feledd, akkor tudod érvényesíteni a márkád erejét az áraidban is, ha “márkás” termékként és szolgáltatásként tekintesz rá. Ez az első lépés, és erről is szól a márkaszemlélet.

Márkaelőny TOP#3:

Sztárokkal dolgozhatsz: a legjobb partnereket és munkatársakat, szakembereket fogja vonzani a márkád

A világ átalakult: a legjobb szakemberek már nem akarnak beosztottak, lecserélhető droidok lenni. Nem hívhatod őket alkalmazottnak, mert ők is építik a saját személyes márkájukat, és elvárják a tiszteletet. A legjobb márkákkal szeretnének együttműködni, az erős márkák vezetőivel szeretnének dolgozni. Szükségük van egy küldetéstudattal rendelkező, jó vezetőre. A munkaerő szemlélet lejárt, a legjobbak nem akarnak munkaerők lenni. Azt szoktam mondani: munkaerőhiány van, munkatárshiány nincs.

Egy erős munkaadói márka nemcsak kifelé, de befelé is hat. Hatással van a munkahelyi légkörre is, a cég által képviselt értékeket jó esetben a munkatársak is magukévá teszik. Egy jó csapat kedvéért érdemes figyelmet szentelni a munkaadói márka kialakítására is – egy vonzó munkahelyre ugyanis nagyobb örömmel jelentkeznek a leendő kollégák, akik ráadásul elkötelezettebbek és motiváltabbak is lesznek.

Erős márkához csatlakoznak a legjobbak

A hagyományos álláshirdetések már nem hatékonyak: a legjobb szakemberek, a lelkes munkatársak megtalálásához nem elég már az, hogy “megnyílt egy pozíció”. Nem elég felsorolni a követelményeket és a feladatokat. Egyetlen kivétel, ha bivalyerős a márkád. Ez esetben a legjobbak a márkáddal akarnak dolgozni.

„Manapság nehezebb a Google munkatársává válni, mint felvételt nyerni a Harvardra. A világ egyik legsikeresebb vállalata a legjobbakat keresi…” – írja Bock László: A Google-titok című könyvében. Valóban: a Google megteremtette az ideális munkakörnyezetet, ahová szeretnének bekerülni a legjobb szakemberek. A Google volt az első, ahol játékszobát, pihenőszobát, ingyenes éttermet, csúszdát és hasonlókat alkalmaztak az irodában. Azóta a legnagyobb tech cégek ezt igyekeznek másolni és a saját vállalati kultúrájuk szerint egyedi irodákat hoznak létre annak érdekében, hogy a munkatársak minél inkább otthon érezzék magukat, és ne is akarjanak hazamenni.

Erős márkának erős márkák a partnerei

Az erős márkák vonzzák a jó partnereket is: A Red Bull és a GoPro 2016 májusában stratégiai partnerséget kötöttek, miszerint a GoPro lesz a Red Bull exkluzív „point-of-view” kamerája és tartalommarketing partnere. Nem konkurensek, és hihetetlen jól tudnak együttműködni. Így mindkét márka közösségét elérik, és a két márka egymást erősíti. Az együttműködés részeként egymást promózzák, és bevonják egymást a termékfejlesztésbe is. A GoPro számára a világ egyik legnagyobb és legerősebb tartalommarketing gépezete, a Red Bull visszajelzései és tanácsai aranyat érnek.

Erős magyar munkaadói márkák

A munkaadói márkaépítés egyik legjobb itthoni példája a Grantis oldala, mellyel pénzügyi tanácsadókat keresnek. Ők egy külön honlapot (ún. landing page-et, értékesítő oldalt) hoztak létre ehhez, nem egy sablonos álláshirdetést. (Itt elolvashatod: www.penzugyi-tanacsado.hu ). Ez egy remekül kitalált oldal, és jól mutatja azt, hogy a jövőben mi kell ahhoz, hogy a legjobb munkatársakat megtaláld. Ők nemcsak egy újabb alkalmazottat keresnek, hanem egy csapattársat, akivel együtt fejleszthetik a pénzügyi kultúrát és a pénzügyi tanácsadás imidzsét és elfogadottságát. Ég és Föld a kettő között a különbség.

 

Sok vállalkozó panaszkodik arra, hogy nehéz marketinges munkatársat találni. Az Online Katapult erre kidolgozott egy kiváló rendszert, és meg is találták a saját munkatársaikat. 

P

Plusz pozitív hatások “ajándékba”, melyek az erős márkáknak “járnak”:

 

+1: Sima kiszolgálás helyett ügyfélélményt kapnak a vásárlóid. Valamint, az erős márkát könnyebb megkülönböztetni, felismerni.

A vásárlók ma már elvárják, hogy ne csak szolgáltatást, terméket, hanem élményt is kapjanak. Ez pedig a legapróbb mosolytól vagy könnyen használható webshoptól kezdve a VIP ajándékokig, kiváltságokig terjed. Szeretjük, ha a boltban mosolyognak ránk, ha a webshop kitalálja, mire van még szükségünk, ha ajándék kávét kapunk, amíg várakozunk, ha kapunk bármit, amire nem számítunk. Figyelemre és figyelmességre vágyik mindenki. Az, hogy jó minőségű és kifogástalan a szolgáltatás és a termék, az az alap. Ennél több kell, hogy erős márkád lehessen.

Ahogy egyre inkább automatizáltak lesznek a folyamataink, a marketing, a kommunikáció, egyre értékesebb lesz az emberi figyelmesség. A személyes törődés lesz az érték, figyelj hát erre oda különösen: ezzel ügyfélélményt szerzel, márkahűséget építesz. A márkaélmény eléréséhez ajánlom a gamification (játékosítás) eszközeit, erről ITT olvashatsz.

Felismerés = biztonság

Ügyfélként, vásárlóként biztonságra vágyunk, és igyekszünk a kockázatokat mérsékelni. Az erős márka ezt biztosítja nekünk: tudjuk, mire számítsunk. A legtöbben utálják a kiszámíthatatlanságot – talán Te is -, és még ha nem is szereted a gyorséttermeket, néha azért jól jön, mert tudod mire számíthatsz. Például külföldön.

Az erős márkát könnyebb megkülönböztetni is. És ez nemcsak az arculatról, a feltűnő vagy a szokásostól eltérő megjelenésről. Bármilyen is a márkád arculata, ha egyedi és egységes, akkor “beég” a vásárlóid, ügyfeleid emlékezetébe, ezért legközelebb gyorsabban felismerik, megkülönböztetik más márkáktól. Főleg, ha az arculaton túl egyéb látható márkajellemzőkkel is ellátod.

Jöjjenek a példák

Louis Vuitton: ha veszel egy táskát, nem egy nejlonszatyorba teszik bele, hanem egy különleges csomagolásba, egy másik táskába. Ez egy olyan értékes plusz, melyet elteszel – szemben egy papírtáskával. Ha megsérül a táskád, megjavítják, kicserélik.

A GreenCarService egy feltörekvő magyar márka, mely Európát tervezi meghódítani. A fő szolgáltatás az autószerelés: környezettudatos autószerviz hálózatról van szó. De ők ennél tovább mennek, céljuk, hogy gondoskodjanak az autódról: levegyék a válladról ezt a terhet. Tárolják a téli gumidat, és amikor eljött a csere ideje, eljönnek az autódért, lecserélik, majd visszahozzák. Neked oda ahol éppen vagy, és ha belefér az időbe, még le is mossák az autót.

A Madal kávézóban télen, mikor beléptem és bepárásodott a szemüvegem, a barista hölgy rögtön nyújtotta felém a szemüvegtörlő kendőt. Ez egy filléres megoldás, és mégis évek múltán is emlékezni fogok rá.

+2: Az erős márka túlmutat a cégen, és akár az alapítón is: nyomot hagyhatsz a világban, és egy méltó örökséget.

Vállalkozóként mindenki egy kicsit saját magát szeretné megvalósítani. Azért lettünk vállalkozók, hogy szabadon, a saját ötleteinket a saját terveink szerint létrehozzuk, működtessük. Felépítsünk valamit, ami pozitív hatással van a környezetünkre, emberekre egyaránt.

A KFC alapítója gondoskodik a halhatatlanságáról

Colonel Harland Sanders 62 évesen alapította a KFC-t (40 évesen az éttermét, ahol a titkos receptet kikísérletezte). 12 évvel később adta el a céget azzal a kikötéssel, hogy ő marad a minőségi ellenőr és a márka arca is (az élethosszig tartó fizetés mellett). 60 éves kora felett is hosszútávon és márkában gondolkodott. Ennek köszönhető, hogy 1980-ban bekövetkezett halála után is folyamatosan növekszik és prosperál a cég. A mai napig megtartották a márka alapjait, melyeket Sanders rakott le. 2016 tavaszán is Sanderst megformáló színészekkel reklámozott a márka. Sanders első saját étterme – ahol a titkos panírreceptet is feltalálta – halála után 10 évvel múzeumként nyitott meg újra, ezzel is őrizve az alapító emlékét.

Ez a sztori mutatja, hogy igenis lehetséges olyat alkotni, ami a saját életünkön is túlmutat. Egy jól felépített márka túléli alkotóját, és tőle függetlenül is képes fennmaradni és fejlődni.

Sportoló is építhet erős márkát

Közelebbi példa hazánk büszkesége, háromszoros olimpiai bajnokunk, Hosszú Katinka, aki az Iron Lady és már az Iron Aquatics márkákkal gondoskodik arról, hogy szellemisége, filozófiája akkor is fent maradjon, amikor ő már nem versenyez majd. Sőt biztos vagyok abban is, hogy amit Shane-nel együtt építenek, az még sok-sok generáción át őket is túl fogja élni. Az úszósulival tehetséges fiatalok kapnak lehetőséget és színvonalas felkészítést, ennek hatására valószínűleg több sikeres úszónk lesz már 10-15 év múlva. Az, amit képviselnek, a világon rengeteg embert motivál, büszkeséggel tölt el és segít. Figyeld őket ilyen szemmel is, és gondolkodj hasonlóan!

+3: az erős márka új lehetőségeket ad, megnyitja a kapukat

Ha erős a márkád, fel fognak kérni előadni különböző rendezvényeken, szakmai konferenciákon. Ezeken tovább építheted a márkád, megjelenhetsz. Felkérnek interjúra online és offline felületeken, tévében, rádióban szerepelhetsz.

Ha erős a márkád, vállalkozóként is komolyabban vesznek és elismernek. Az erős márka mindig láthatóbb, érezhetőbb, mint akár egy jól felépített szervezet.

Erős márkával Te diktálsz

Az egyik kedvencem: ha erős a márkád, ha felépítetted a szakértői státuszod, ha menő Veled dolgozni, akkor Te diktálsz a piacon. A leendő vevők elfogadják a szabályaidat, elveidet, munkafolyamataidat. Máshogy fogalmazva: nem kell úgy ugrálnod, ahogy fütyülnek. És ez most nem az egóról szól: szakértőként Te tudod legjobban, mire van szüksége az ügyfélnek, és azt hogyan kell megvalósítani. Ezért mindenki jobban jár, ha a Te folyamataid alapján haladtok. Ugye, sem a grafikusnak, sem a műtőorvosnak nem mondod, hogy “jó lesz, csak két centit jobbra még”. Sőt, ügyfélként is elvárod, hogy vezessenek az úton, ne Neked kelljen kitalálni minden részletet.

Időt és energiát spórolsz

Ha erős a márkád szolgáltatóként, vagy akár kereskedőként, akkor nem kell referenciákat bemutatnod, nem kell felesleges sales köröket futnod, nem kell könyörögnöd a munkákért.  Időt és energiát is spórolsz, mert az értékesítés valójában ügyfélminősítés és kiszolgálás lesz. De hát pont ez az, amit szeretnél, nem? Az erős márkáktól vásárolni akarnak, és – ahogy fentebb írtam – elvárják a legjobb kiszolgálást, magasabb áron.

Fentiekből is következik, hogy így jobb ügyfeleid, vásárlóid lesznek. Ez pedig alapvető a fenntartható működéshez és a fejlődéshez is. Nomeg, hogy jobban érezzük magunkat. Ki szeret rossz ügyfeleket, balhés vagy panaszkodó vásárlókat kiszolgálni, ugye?

+4: erős márkával és hűséges ügyfelekkel könnyebb egy-egy új terméket, szolgáltatást bevezetned

Ha már erős a márkád, van egy kialakult hűséges ügyfélköröd, vásárlói bázisod, akkor ők már várják az új cuccaidat. Örülnek annak, ha kijössz egy újdonssággal, újítással, fejlesztéssel. Ráveheted őket a bevezetés előtti tesztelésre, értékes véleményeket, javaslatokat kaphatsz. Ezzel óriási előnyt szerezhetsz a piacon, mert az újdonság egyrészt nagyobbat fog ütni, másrészt ha esetleg mégsem jó ötlet, idejében kiderül.

+5: az erős márkát nehéz másolni. Ha másolják is, Te leszel az eredeti, és ezzel még értékesebb a brand

Ki akarna “adios” cipőt hordani? Fiatal koromban még voltak ilyenek, ma már nem tudom, a “márkás” boltokban biztosan nem. A legtöbb kisvállalkozó attól fél, hogy lemásolják az ötleteit, a termékeit, a szolgáltatásait. Pedig titokban nehéz építkezni, kommunikálni, új termékeket bevezetni.

Ha erős a márkád, akkor nem kell a másolástól félned. Eleve, a Te cuccod megkülönböztethető a másolattól. Mindig is a Te márkád lesz az eredeti, és ez mindig értékesebb, szimpatikusabb.

Remélem a fentiek erőt és kedvet adnak a márkaépítéshez, és látod, mennyi előnnyel jár, ha kezdetektől alkalmazod a márkaszemléletet. Gyere el május 8-9-én a Brandezvényre, mely márkaépítő tréning és workshop is: ebbe a két napba összegyűjtöttük a legjobb márkaépítő előadókat, szakembereket, és a legtöbb tudást, tippet, hogy igazán erős márkát tudj építeni. A második nap végére garantáltan erősebb márkád lesz! Infók és regisztráció itt: www.brandezveny.hu