Márkaháttér

Ez az alapozás, ez a mankó, amihez bármikor kapaszkodóként tudunk nyúlni. A márkaháttér részei, melyeket sziklaszilárdan ki kell találnunk és meg is kell tudnunk fogalmazni: a küldetés, az alapelvek, a célok és az alapsztorik. De mielőtt azonban ezeket kidolgoznánk, érdemes egy kis önismereti túrát tenni. Ha tisztában vagy saját személyiségeddel, az nagy segítséget jelenthet márkád felépítésében is.

Ismerd meg önmagad!

2015-ben meghatározó volt számomra egy teszt, egy találkozás. Elmentem egy előadásra, melyet a Professzionális Coaching Egyesület szervezett (azóta több alkalommal voltam már, érdekes témákban szerveznek rendezvényeket), és úgy emlékszem, elég korán érkeztem. Így volt időm beszélgetni a szervezőkkel, ismerkedni stb. Érdemes korán érkezni, a legjobb kapcsolatépítés ilyenkor a szervezőkkel, korán érkezőkkel beszélgetni még a hivatalos program előtt, nyugodtan.

Kicsit dicsekedni is szeretnék: egyszer csak széles mosollyal odalépett hozzám az egyik szervező, az egyesület akkori elnöke, egy vidám fiatal hölgy, és azt mondta: „Hú de jó, hogy itt vagy, régóta meg akartalak keresni, szeretnék új arculatot.” Hát persze, hogy a brand-ingemről (köszi a kifejezést, Péterfy Hajni) ismert fel, ugyanis Látványügynökség logós ingben voltam. A márkaépítés működött (sosem találkoztunk és nem beszéltünk korábban). Gyorsan egyeztettünk egy találkozót is, amely azóta megváltoztatta az életem.

Van az az érzés, hogy jó beszélgetni valakivel.

Mikor azt tapasztalod, hasonló az értékrendetek, ő is pozitív beállítottságú, és arról beszéltek, hogyan tudtok egymásnak segíteni, hogyan tudtok létrehozni valami jó dolgot. Mikor a másik csillogó szemmel beszél a céljairól, terveiről, tapasztalatairól – Te pedig érdeklődve hallgatod.

Szabados Andival egy szuper #cégesmegbeszélés után úgy éreztem, az ilyen beszélgetésekért érdemes dolgozni. Az arculatból végül nem lett semmi (változott az üzleti irány), viszont kaptam ajándékba tőle egy Profiles-tesztet és a kiértékelést. Ez utóbbi életem meghatározó egy órája volt. Hogy miért? Mert segített megismerni önmagam brutális hatékonysággal és pontossággal. Ha azt gondolod, ismered magad, mindent tudsz magadról, hát nagyon tévedsz. A teszt nagyjából 300 kérdéses, online töltöttem ki, majd Andi kielemezte, és egy körülbelül egyórás találkozó során megosztotta velem az eredményeket. Rólam mesélt, én pedig döbbenten hallgattam. Ezúton is köszönöm Andinak, hálás vagyok érte.
Döbbenetes volt számomra, hogy egy találkozó és egy teszt alapján mennyire jól megismert és le tudott írni. Miért volt hasznos? Megbizonyosodtam róla, hogy melyek az erősségeim: nem voltam vele tisztában, hogy a számolásban, a számokhoz kötődő feladatokban jobb vagyok, mint az átlag. Kijött az is, miben nem vagyok jó – és ez magyarázatot adott több kudarcomra és nehézségemre is.

Felszabadító érzés, mikor tisztában vagy a képességeiddel, az erősségeiddel és a gyengeségeiddel.

Megnyugtató volt. Ezek mind rendkívül fontosak ahhoz, hogy sikeres márkát tudj építeni. Tökéletesen tisztában kell lenned önmagaddal. „I put zero weight into anyone’s opinion about me, because I know exactly who I am”, vagyis „Nem adok senki véleményére magamról, mert pontosan tudom, ki vagyok” – mondja Gary Vaynerchuk, a világhírű vállalkozó, előadó, befektető.

Fotó: Depositphotos