Hány éves vagy? 25? Akkor van még kb. 50-75 éved, és ki tudja, talán az örök életet is feltalálja egy vállalkozó addigra (vagy Te).
Ha több vagy, mint 25, akkor sem kell szomorkodnod. Ray Kroc 52 éves volt, amikor csatlakozott a McDonald’s-hoz, és nemzetközi birodalmat épített. Colonel Sanders 62 évesen alapította a KFC-t (40 évesen az éttermét, ahol a titkos receptet kikísérletezte). Akármennyi idős is vagy, van időd. Ha ma elkezded, 1-2 év alatt már erős márkád lehet. A márkaépítés nem kampány, ami majd májusban kezdődik és júliusig tart. A márkaépítés nem egy edzésprogram napi 20 perc kocogással. A márkaépítés egy szemlélet, amelyet magadévá teszel, és onnantól éjjel-nappal építed a márkádat. Szóval van rá időd bőven, és sosem késő elkezdened.
Egy jól felépített márka túléli alkotóját, és tőle függetlenül is képes fennmaradni és fejlődni.
A KFC-t Colonel Harland Sanders alapította 1952-ben, és mára 123 országban van jelen több mint 20 000 étteremmel. Az alapításkor Sanders 62 éves volt (ez példa arra is, hogy sosem késő új dolgot elkezdeni). 1964-ben adta el a céget azzal a kikötéssel, hogy ő marad a minőségi ellenőr és a márka arca is (az élethosszig tartó fizetés mellett). 60 éves kora felett is hosszútávon és márkában gondolkodott. Ennek köszönhető, hogy 1980-ban bekövetkezett halála után is folyamatosan növekszik és prosperál a cég.
A mai napig megtartották a márka alapjait, melyeket Sanders rakott le. 2016 tavaszán is Sanderst megformáló színészekkel reklámozott a márka. Sanders első saját étterme – ahol a titkos panírreceptet is feltalálta – halála után 10 évvel múzeumként nyitott meg újra, ezzel is őrizve az alapító emlékét.
Ez a sztori mutatja, hogy igenis lehetséges olyat alkotni, ami a saját életünkön is túlmutat. A BrandBirds márkaépítő szemlélet szerint pontosan erre bátorítalak. Gondolkodj így, és sikerülni fog!
Fotó: Depositphotos