Alkalmazottként dolgozol egy főállásban, viszont egyre erőteljesebben érzed magadban, hogy szeretnél valami mást csinálni, felépíteni egy sajátot. Még talán nem érzed biztonságosnak felhagyni az alkalmazotti léttel, de már kacsintgatsz afelé, hogy elindíts egy saját vállalkozást valamikor a jövőben.
Gondolhatod azt, hogy ez lehetetlen, hiszen kettőt egyszerre – egy főállást és egy vállalkozást – működtetni nagyon nehéz. Való igaz, hogy sokkal több időt és energiát kell majd a munkaidődön kívül erre fordítanod, viszont egy dolog mégis pozitívum az egészben. Mivel a főállásodból feltehetőleg megvan az anyagi stabilitásod, így nem válik kényszeressé és erőltetetté a kommunikációd, amivel mindenáron bevételt kell teremtened.
Tekinthetsz erre egy olyan időszakként, amikor még effektíve nem működik a vállalkozásod, csak a márkádat kezded el építeni. Ilyenkor terméket vagy szolgáltatást még nem adsz el, hanem elkezded szép lassan megismertetni magad a célközönségeddel és felépíteni a fejükben kis LEGO-kockánként a márkád alapjait. A témádban figyelemfelkeltő és értéket adó blogcikkeket és bejegyzéseket kezdhetsz el publikálni és akár már a saját közösségedet is elkezdheted építeni egy Facebook csoport segítségével. Megismered a célközönséged, megmutatod nekik a küldetésed és majd elkezdenek csatlakozni hozzád, akik tudnak ehhez kapcsolódni.
Innen pedig már sokkal könnyebb megtenni a következő lépést és ténylegesen elindítani a vállalkozást. Látni fogod, hogy mennyire van igénye a Te elképzeléseidre a közösségednek, szép lassan tudod adagolni a szolgáltatásaidat vagy termékeidet, amiket időközben felépítettél. Első körben akár egy szűkebb körben, a VIP tagok között tesztelheted véleményért cserébe, majd amikor azt a hatást éred el velük, amit szeretnél, akkor bele is vághatsz a vállalkozásba. És itt még mindig megvan arra a lehetőséged, hogy biztonságos körülmények között másodállásban vállalkozz a főállásod mellet, amíg ki nem épül egy olyan vevői- vagy ügyfélköröd, akik megléte mellett már nyugodtan és biztonságosan magad mögött hagyhatod az alkalmazotti létet.
Amennyiben Te is ebben a helyzetben vagy, gondold át az alábbiakat:
– Mi az, amivel igazán, szívből szeretnél foglalkozni?
– Miért olyan fontos a számodra?
– Mit szeretnél elérni vele?
– Miért kezdtél el ezzel foglalkozni?
– Szeretnél egy erős márkát építeni, amihez örömmel csatlakoznak az ügyfeleid/vevőid?
Szeretnél egy segítő és támogató közösségben belevágni ebbe az új kalandba?
Amennyiben erre a válaszod igen, és nem egyedül szeretnél mindent végig csinálni a saját nehézségeiden keresztül megtanulva, akkor a BrandBirds Base közössége, amire szükséged van! ? Itt megtalálsz mindent, ami az indulásodban segítségedre lesz:
– A legnagyobb és legalaposabb magyar márkaépítő tudásbázisból tanulhatsz.
– A vállalkozásépítés és márkaépítéssel kapcsolatos legalapvetőbb tudnivalókat találod itt, amik mentén biztosabban elindulhatsz.
– Minden héten új lecke vár a márkaépítés témakörében.
– A zárt Facebook csoportban márkaszakértők személyes segítségét veheted igénybe.
– A BrandBirds Base Facebook csoportja nem csak egy egyszerű csoport, mint a többi, hanem egy támogató és inspiráló vállalkozói közösség, ahol hasonló szemléletű, jófej vállalkozókkal tudsz megismerkedni.
Csatlakozz a BrandBirds Base csapatához és valósítsd meg az álmaidat úgy, ahogyan igazán, szívből szeretnéd, tőlünk minden segítséget megkapsz ehhez! ?
Az alábbi linken érsz el további infókat a Base-ről és itt tudsz csatlakozni is, ha már meghoztad a döntést:
https://brandbirds.hu/brandbirds-base/
Készítette: Baló Andrea